نصیری: مبارزه با استکبار جهانی و استقلال طلبی، آرمان نسل امروز است

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روحیه انقلابی‌گری و عدالت خواهی فقط مختص دانشجویان بسیجی نیست؛ حتی افرادی که شاید میانه خوبی هم با انقلاب ندارند حاضر نیستند استقلال ایران به دست بیگانگان بیفتد.

دکتر رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با توجه به حضور پرشور هر ساله دانشگاهیان در راهپیمایی 13 آبان درباره بزرگ‌ترین دستاورد زنده نگه داشتن ایام حماسی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: بزرگ‌ترین دستاورد زنده نگه داشتن ایام مهمی چون 13 آبان در تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی از بین رفتن فاصله‌ها میان نسل‌‌ دیروز و امروز در صحنه‌های مهم تاریخ ایران است که سبب ایجاد اتحادی انکار ناپذیر میان آنها شده و پلی میان تاریخ گذشته و حال این سرزمین است.

وی افزود: آمریکا تمام این سال‌‌ها تلاش بسیاری در راه نابودی استقلال جمهوری اسلامی ایران داشته است. در حال حاضر، مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی برای نسل امروز که به استقلال کشور تعصب دارند تبدیل به یک آرمان شده است. همان آرمانی که بر مبنای آن دانش آموزان ما در زمان رژیم منحوس پهلوی برای عدالت خواهی و استقلال وطن در 13 آبان 57 مقابل دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و دانشجویان ما را برای دفاع از استقلال کشور در میدان نبرد علیه دشمن سوق داد، امروز هم در میان دانشجویان و جوانان ما موج می‌‌زند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: این روحیه انقلابی‌گری و عدالت خواهی فقط مختص دانشجویان بسیجی نیست بلکه عموم آینده سازان کشور و حتی افرادی که شاید میانه خوبی هم با انقلاب ندارند حاضر نیستند استقلال ایران به دست بیگانگان بیفتد.

نصیری تاکید کرد: در زمان حکومت پهلوی، حاکمان ایران نوکران حلقه به گوش آمریکا بودند و استعمارگر بزرگ به هیچ چیز جز اطاعت پذیری به قید و شرط ملت‌ها به نفع خودش رضایت نمی‌‌دهد که در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران این آرزو را به گور خواهد برد.

وی درباره عملکرد مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در انتقال ارزش‌‌های انقلاب یاد آور شد: فعالیت فرهنگی یک کار زمان بر است و دانشگاه آزاد در دوره ریاست جدید دوره ولایتی در زمینه فرهنگی حرکت رو به رشدی داشته است. در میدان دادن به جوانان انقلابی و تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به یک سال گذشته حرکت رو به رشدی داشتیم که با حمایت مسئولان مربوط، دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک سکاندار فعالیت فرهنگی آموزش عالی کشور در انتقال ارزش‌های انقلاب خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اثرگذاری فعالیت‌‌های فرهنگی این دانشگاه متذکر شد: سال گذشته هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در پیاده‌روی رضوی شرکت کردند و امسال این میزان، پیشرفت چشمگیری داشته که نشان از اثرگذاری فعالیت‌‌های فرهنگی دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور است؛ همچنین در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی و فعالیت‌هایی که برای چهلمین سال انقلاب اسلامی توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود با افتخار می‌‌‌توانیم فعالیت‌های خود را در زمینه ارائه ارزش‌‌های انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کنیم که قطعا دانشگاه آزاد اسلامی سهم بزرگی در انتقال این ارزش‌‌ها داشته است.

گفتنی است، روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی دانست؛ چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975678

وب گردی

وب گردی