روسیه سیاست آمریکا در قبال ایران را بشدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، این کشور برغم تحریم‌های جدید آمریکا به توسعه همکاری‌های اقتصادی-تجاری با ایران ادامه داده و اقدامات غیرسازنده دولت آمریکا در برخورد با تهران را با قاطعیت محکوم می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، موج جدید تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تنها در جهت ضربه وارد کردن به تلاش‌های شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به منظور حفظ این توافقنامه مهم بین المللی است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که اقدام آمریکا در اعلام آغاز دور جدید تحریم‌ها علیه ایران باعث تاسف عمیق و نگرانی فزاینده است و روند اوضاع امنیت جهانی را وخیم تر از قبل می‌کند و آمریکا با این اقدام یک بار دیگر ضربه محکمی به پیمان مربوط به عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای وارد کرده است.

در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه روسیه هرگونه تحریم یک‌جانبه در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل که فراتر از چارچوب قوانین داخلی آمریکا اعمال شده و منافع کشورهای ثالث را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، محکوم می‌کند.»

مقامات دیپلماتیک روسیه تاکید کردند: «واشنگتن همانطور که مدعی است، اگر واقعا علاقمند به مذاکره با تهران است، باید اعمال فشار از طریق تحریم‌ها برای کاهش توان بالقوه اقتصادی و دفاعی ایران و همچنین اقدامات برای بی ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی در این کشور را بدون معطلی مورد تجدید نظر قرار دهد. تجربه سالهای متمادی نشان داده که با اعمال فشار و استفاده از چنین روش‌هایی نباید انتظار داشت که از ایران امتیازی دریافت کرد.»

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شده است که برجام درستی و موثر بودن خود را به خوبی ثابت کرده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور مرتب تایید کرده که ایران به طور کامل در تمامی تعهدات خویش در چارچوب توافقنامه پایبند است و روسیه از تلاش‌های پیگیرانه و حرفه‌ای آژانس در این رابطه کاملا حمایت می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده که روسیه، با وجود اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، از تمامی امکانات خود برای حفظ و گسترش همکاری‌های تجاری-اقتصادی ایران استفاده خواهد کرد و اقدامات غیرسازنده جدید آمریکا را به شدت محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975692

وب گردی

وب گردی