تشعشعات تلفن همراه سرطان زا است

یک گروه پژوهشگر آمریکایی با انجام تحقیقاتی اعلام کردند تشعشعات صادر شده از گوشی های تلفن همراه سرطان زا بوده و باید هنگام مکالمه از تماس مستقیم آن با گوش خودداری کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از طرح مباحث گوناگون در خصوص مضرات گوشی های تفلن همراه برای سلامتی انسان یک پژوهش انجام شده از سوی پژوهشگران با ارائه دلیل قاطعی تاکید دارد که استفاده بیش از حد از این وسیله موجب ابتلا به سرطان می شود چرا که انسان را در معرض مکرر تشعشعات قرار می دهد.

این پژوهش که از سوی مرکز ملی سلامت آمریکا انجام شده نسبت به تشعشعات ناشی از استفاده از تلفن های همراه که می تواند به ابتلای به سرطان قلب، مغز و غدد آدرنال منجر شود هشدار داد.

نتایج این پژوهش ها که در سال 2016 انجام شده تاکید دارد که تشعشعات گوشی های تلفن همراه سرطان زا است و هنگامی که انسان آن را به طور مستقیم نزدیک گوش خود می گیرد در معرض ضررهای ناشی از این تشعشعات قرار می گیرد.

از جمله راهکارهای حل این مشکل و کاهش ضررهای ناشی از آن استفاده از هدفون و یا بلند گوی گوشی برای صحبت کردن با آن است.

پژوهشگران در آزمایشات خود بر روی دو موش آزمایشگاهی به این نتیجه رسیده اند که مردان بیش از زنان هنگام استفاده از تلفن های همراه در معرض ابتلا به سرطان هستند.

البته دانشمندان تاکید دارند نتایجی که از آزمایش بر روی حیوانات به دست آمده را نمی توان به طور قطعی در مورد انسان نیز صادق دانست اما از تاثیر قوی این تکنولوژی بر سلامتی انسان حکایت دارد.

دکتر آنتونی میلر استاد دانشگاه تورنتو در این باره گفت: نتایج به دست آمده از آزمایشات انجام شده بر روی حیواناتی که دارای ویژگی های انسان هستند و افزایش قابل توجه نسبت ابتلا به سرطان در میان جوانان به طور قطعی بر این مساله تاکید دارد که تشعشعات امواج رادیویی گوشی های تلفن همراه تاثیرات سرطان زا دارد.

کد خبر: 975703

وب گردی

وب گردی