کاهش ارزش 7 درصدی سهام شرکت اپل

سهام شرکت اپل که ارزش آن در آگوست گذشته 1000 میلیارد دلار برآورد شده بود، پس از اعلام نتایج عملکرد این شرکت برای 3 ماهه پایانی سال جاری میلادی کاهشی 7 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سهام شرکت اپل پس از اعلام نتایج ناامید کننده 3 ماهه چهارم سال 2018 با کاهش 7 درصدی به 206.66 دلار روبرو شده و ارزش پیش بینی شده 1000 میلیارد دلاری این شرکت ضرر قابل توجهی را متحمل شد.

این شرکت تکنولوژیک بزرگ ضمن اعلام رشد آرام خود، برای اولین بار به میزان فروش آیفون های خود اشاره ای نکرد و توجیهات ضعیفی را برای 3 ماهه پایانی سال جاری میلادی همزمان با ایام اعیاد سال نو که از فعال ترین روزهای کاری این شرکت است ارائه کرده و دلایل مناسبی را برای کاهش ارزش سهام خود بیان نکرد.

بر اساس برخی ارزیابی ها شرکت اپل در آگوست گذشته و پس از اعلام نتایج بسیار خوب این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 1000 میلیارد دلاری شده و اولین شرکت آمریکایی بود که در طول تاریخ به این حد از ارزش مالی رسید.

این اولین باری نیست که اپل 1000 میلیارد دلاری دچار خسارت می شود چرا که این مساله در ماه گذشته نیز اتفاق افتاده و سهام این شرکت تا 206.09 دلار کاهش یافت.

کد خبر: 975704

وب گردی

وب گردی