کاروانسرای ۴۰۰ ساله گدوک خسارت دید/ساخت پل شیشه‌ای در تنگه واشی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران به تشریح بازدید معاون رئیس‌جمهور از مقاصد گردشگری و طبیعت‌گردی فیروزکوه پرداخت و از ساخت یک پل شیشه‌‌‌ای در منطقه نمونه گردشگری تنگه واشی خبر داد و گفت: کاروانسرای ۴۰۰ ساله گدوک خسارت دیده است.

به گزارش ایسکانیوز، دلاور بزرگ‌نیا در تشریح بازدید معاون رئیس‌جمهور از مقاصد گردشگری و طبیعت گردی دو شهرستان فیروزکوه و دماوند گفت: مونسان - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - از کاروانسرای گدوک فیروزکوه بازدید کرد و نسبت به عدم ساماندهی این مجموعه 400 ساله که در میان تجهیزات و ادوات سازمان راهداری محصور شده است تاکید کرد تا هر چه سریعتر این کارونسرا از وضعیت کنونی خارج شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: کاروانسرای گدوک فیروزکوه از جمله آثار ثبت ملی است که به دلیل استفاده کاربری سازمان راهداری آسیب جدی دیده است، با این وجود بخش خصوصی آمادگی سرمایه‌گذاری برای تبدیل این مجموعه به یک مکان گردشگری در صورت همراهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را دارد.

بزرگ‌نیا همچنین به بازدید معاون رئیس جمهور از یک اثر دوره پهلوی که کاربری درمانگاهی داشته و هم اکنون در اختیار حوزه بهداشت است گفت: در این بازدید به این مسئله توجه شد تا این بنای قدیمی پس از مرمت به مرکز فرهنگی و حتی موزه ای تبدیل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: در بازدید صبح تا عصر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مقاصد گردشگری و طبیعت گردی شهرستانهای فیروزکوه و دماوند تاکید ویژه ای به ساماندهی منطقه نمونه گردشگری تنگه واشی شد.

بزرگ‌نیا گفت: در این بازدید سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری تنگه واشی گزارشی از سرمایه گذاری در این منطقه گردشگری به خصوص ساخت پل شیشه ای در تنگه واشی ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975708

وب گردی

وب گردی