بیانیه روابط عمومی واحد شاهرود به مناسبت روز ‌‌ملی مبارزه با استکبار جهانی

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با انتشار بیانیه ای جامعه دانشگاهی کشور را برای شرکت در راهپیمایی یوم ‌الله ۱۳ آبان دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، متن بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سیزده آبان سالروز سه رویداد مهمی است که در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند. اما 13 آبان امسال شور و احساس دیگری به خود گرفته، چرا که همزمانی این یوم‌الله با ایام حسینی بهترین فرصت برای اعلام تنفر از استکبار جهانی شده است. این روز پر حادثه نماد بارز و روشنی از تبعیت ملت شریف انقلاب اسلامی از قیام عاشورا در مبارزه با ظلم و زیاده‌خواهی دشمنان امت است و همچنین تجلی بصیرت و سازش‌ناپذیری عاشوراییان در عصر حاضر شده تا بر همگان آشکار شود که تا ظلم و ظالم باشد، فریاد ظلم‌ستیزی و عدم سازش با مستکبران جهان در همیشه‌ی تاریخ طنین‌انداز خواهد بود.

در عصر حاضر که مستکبران جهان با اجیر کردن گروه‌های گمراه، به کثیف‌ترین اعمال و خشونت‌ها به نام مبارک اسلام اقدام می کنند باید با احیای قیام امام حسین-علیه السلام- به عنوان یک اندیشه استوار که بشریت را نجات خواهد داد به نسل جوان امروز راه نجات را نشان داد. دانشجویان و دانش آموزان به عنوان قشر تحصیل کرده این مرز و بوم می توانند با زنده نگاه داشتن خاطره 13 آبان راه اسلاف خود که همانا فرهیختگان و دلسوزان این مملکت بودند را ادامه دهند و به یاد داشته باشند که زندگی در این دنیا ارزش تعظیم به هیچ کس غیر از خدا را ندارد.

شعار "هیهات منا الذله" از شعارهای انقلاب امام حسین (ع) است و شعار انقلاب اسلامی نیز به تأسی از آن، نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است. امروز، وظیفه قشر تحصیلکرده دانشجو و دانش آموز ما غفلت زدایی از جهان اسلام در برابر جریان استکبار است که مأموریتی خود را از بین بردن حکومتهای مستقل و ملت های آزاده کرده است.

همچنین باید به این مهم توجه داشت که حل مشکلات داخلی تنها از طریق دیپلماسی و تعامل با خارج عملی نخواهد شد هرچند باید راه بهانه جویی بین المللی را نیز بر علیه کشور عزیزمان ببندیم. یک تحلیل اشتباه از شرایط روز می تواند این باشد که اگر نظام اسلامی برای آمریکا یا هر کشور دیگری بدون در نظر گرفتن عزت و منافع ملی خود اعتمادسازی کند تمامی مشکلات حل خواهد شد؛ در صورتی که تجربه نشان داده است که نتیجه این رویکرد باعث گستاخی بیش از پیش قدرتها و فشار بر ایران می‌شود. همچنانکه این مساله را در تحریم های پی در پی رژیم آمریکا علیه ایران حتی بعد از برجام شاهد بوده ایم. ما این درس را گرفته ایم که اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید به قدرت درون تکیه کنیم نه با تساهل و تسامح با آمریکا و نه هیچ زورگوی دیگری. آمریکا به اندازه تمامی آن 28مردادها، 13 آبانها، 16آذرها، 12 تیرها و جنایاتی که علیه ملت شریف و داغ‌دیده ایران روا داشته است، به جمهوری اسلامی ایران بدهکار است و ما از طلب خود نخواهیم گذشت. ما اکنون با آمریکایی روبرو هستیم که ظالم و متجاوز است و هرگز زیر بار حرف زور این حکومت و حکومتهای مشابه آن نخواهیم رفت. سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا و ترس از افزایش توان موشکی و دفاعی کشور و بدعهدی و کینه توزی او در مقابل توافق بین المللی برجام از یک سو و استکبار ستیزی برخواسته از روحیه عدالت‌خواهی ملت ایران، ۱۳ آبان امسال را به عنوان نمادی عینی از مبارزه با استکبار جهانی و شعار «مرگ بر آمریکا» در رأس شعارهای ملت ایران در این روز قرار خواهد داد. در حالیکه دشمن با ایجاد فشارهای سیاسی و استفاده از تحریم‌های مجدد به دنبال تضعیف اراده ملت است، ملت سرافراز ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی، با هوشیاری و زیرکی ایستادگی خواهد کرد و هرچه فریاد دارد بر سر آمریکا خواهد کشید.

امروز ملت فهیم، مسلمان و انقلابی ایران و به ویژه دانشجویان در حالی به گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود می پردازند که ملتهای مستضعف، در اقصی نقاط گیتی بیدار شده و علیه حکومت‌های جور به حرکت در آمده اند. در 13 آبان امسال، دانش آموزان و دانشجویان و سایر جوانان امت اسلامی، پیروزی ملل مستضعف بر استکبار را نوید می دهند.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن گرامیداشت یوم الله سیزده آبان و تبریک و تهنیت این روز بزرگ به ملت مؤمن و انقلابی ایران، به خصوص دانشجویان، ابراز امیدواری می کند که امواج توفنده بیداری اسلامی ملتهای مستضعف در 13 آبان امسال کاخ ستم دیگر طواغیت و شیاطین مستکبر را درهم کوبد و راه استکبار و استعمار زورگویان را بر ملتهای آزاده ببندد. استعماری که به شکل جدیدی از طرف غرب، خصوصا آمریکا در حافظه تاریخی ملت شریف ایران ثبت شده و دولتمردان آمریکا نخواهند توانست که با تغییرات فریبنده و نمایشی، خیانت‌های گذشته را از بین ببرند و تا زمانی که تغییرات بنیادین در راهبرد آمریکا ایجاد نشود نگرش دانشجویان و جوانان ایرانی نسبت به آمریکا تغییر نخواهد کرد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن دعوت از همه اقشار به ویژه جوانان برای شرکت در این راهپیمایی عظیم اعلام می کند که ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد شاهرود با استعانت از خداوند متعال و با امید به آینده همواره در جهت اعتلای ایران اسلامی، تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت و از یاد نخواهیم برد که استقلال و امنیت میهن ما مرهون خون شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع 8 ساله بوده است و راه آنها را با اقتدار ادامه خواهیم داد.

مَن کانَ یُریدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَمیعًا

کد خبر: 975717

وب گردی

وب گردی