مستند زندگی اولین فرمانده زن بندر ترکمن و شهادتش در واقعه منا در جشنواره مقاومت

دو مستندساز کشور، حمید مشایخی و محسن اسلام‌زاده با مستندی در بخش مسابقه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت حضور دارند که به روایت زندگی اولین فرمانده زن بندر ترکمن و شهادتش در واقعه منا می‌پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ این مستند که «رویای مرجان» نام دارد در بخش فیلم‌های مستند مسابقه ملی این رویداد سینمایی حضور دارد.

مرجان نازقلیچی، فرماندار بندر ترکمن و سومین فرماندار زن جمهوری اسلامی ایران بود که در جریان فاجعه منا در سال 1394 به شهادت رسید.

بر پایه این خبر، سایر مشخصات این فیلم به این ترتیب است: کارگردانان: حمید مشایخی، محسن اسلام‌زاده، تصویربرداران: حمید مشایخی، محمد امین صدیقی مقدم، سید مصطفی سید الحسینی، تدوین‌: حمید مشایخی، تهیه کننده: محسن اسلام‌زاده، زمان: 56 دقیقه

محسن اسلام زاده متولد 1359 مشهد سازنده آثاری چون: مستندهای «تنها میان طالبان، شیخ صباح، اسرار زندان ابوسلیم» و مجموعه مستند: «قصه‌های شهر ما، مرزبانان، آقای دادستان، مستند قصرقند و ...» است.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از 5 تا9 آذر به دبیری محمد خزاعی در تهرن و اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر: 975731

وب گردی

وب گردی