دانشجویان اسپانیایی در دانشگاه تهران بورسیه می شوند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: با دکتر نیلی قرار است در زمینه بورسیه دانشجویان اسپانیایی در دانشگاه های ایرانی صحبتی داشته باشیم، ما از این موضوع حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هشتمین کنگره بین‌المللی ایران‌شناسی اسپانیا صبح امروز (یکشنبه) در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. این نشست با هدف ارائه آخرین یافته های ایران شناسی در زمینه های تاریخ، ادبیات، هنر و معماری، دین، فرهنگ و توسعه همکاری های دانشگاهی و پژوهشی برگزار شد. در این نشست رئیس دانشگاه تهران، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر اسپانیا در ایران، رئیس انجمن ایران شناسی اسپانیا و سایر مسئولان حضور دارند.

دکتر ابوذر ابراهیمی ترکان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما ایرانیان در کنار همه موهبت هایی که داشته ایم از این موهبت بی بهره بودیم که ایران‌شناسان خارجی ما را در یک منظومه تعریف کرده و بشناسند. همیشه نگاه ایران شناسان در یک نقطه خاص معطوف و مورد توجه قرار گرفته است، شناخت آنگاه کامل می شود که تحلیل همه جانبه باشد.

وی ادامه داد: امروز به جای شناخت نقطه ای نیازمند شناخت منطومه ای از ایران هستیم. شناخت مقدمه معرف است و معرفت مقدمه عمل به شما می رود. معرفت به معنای شناخت علمی و همه جانبه است و موجب ایجاد تعامل در حوزه های مختلف خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ایران‌شناسی منجر به ایجاد هسته های روابط و تعامل میان کشورهای مختلف شده است، از طریق تعاملات می توان به گسترش فرهنگ کشور کمک کرد.

وی افزود: روابط فرهنگی ایران و اسپانیا قدمت بسیاری دارد، حضور 800 ساله اسلام در اسپانیا و حضور دانشکندان اسلامی در این کشور، بر فرهنگ پذیری اسپانیا دلالت دارد. اسپانیایی ها این دوره را عصر طلایی فرهنگ اسپانیا قلمداد می کنند.

دکتر ابراهیمی ترکان تاکید کرد: روابط فرهنگی بر سطوح ادبیات استوار است، باید این دو کشور از این فرصت استفاده کنند تا فرهنگ ادبی میان آن ها ایجاد شود. ما آماده‌ایم که این میراث فرهنگی را منتشر کنیم ما باید به خلق و احیای این آثار توجه کنیم. با دکتر نیلی قرار است در زمینه بورسیه دانشجویان اسپانیایی در دانشگاه های ایرانی صحبتی داشته باشیم، ما از این موضوع حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975736

وب گردی

وب گردی