ستاری:  ۶۰ هزار میلیارد تومان از محصولات دانش بنیان به فروش رسید

معاون علم و فناوری رئیس جمهور: با منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد دانش بنیان هنوز فاصله زیادی داریم؛ اما فعالیت بخشی از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تا به امروز قابل توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهور، در مراسم امضای تفاهم نامه مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی براینکه با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علم و فناوری تا به امروز تا چه حدی توانسته فرمایشات رهبری را در این بخش محقق کند، اظهار داشت: هم اکنون ۳هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند و عملکرد آنها هر دو سال یکبار ارزیابی می شود.

وی از لغو صلاحیت بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان بوده است که نقش قابل توجهی در تولید ناخالص ملی دارد.

ستاری تاکید کرد: با منویات مقام معظم رهبری هنوز فاصله زیادی داریم؛ اما فعالیت بخش از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تا به امروز قابل توجه بوده است.

ستاری با بیان اینکه ظرف ۴ سال آینده باید رتبه ایران به ۵۵ بهبود یابد، گفت: در مورد چالش موجود این شرکت ها بحث جدی محیط کسب و کار است همچنین نهادهای سیاسی، خدمات و قوانین از جمله مسائلی است که باید مرتفع شود.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور گفت: هدف اصلی ما این است که از ظرفیت های موجود وزارتخانه ها در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای و بهبود فضای کسب و کار استفاده کنیم.

ستاری افزود: بحث های متعددی در طی چهار سال گذشته در حوزه بیمه انجام شده بود که به نتیجه نرسیده بود؛ اما خوشبختانه بعد از گذشت چند سال امروز به نتیجه رسید‌یم.

وی تصریح کرد: بحث اقتصاد دانش بنیان بسترهای خاص را در بیمه لازم دارد و در این تفاهم نامه بسترهای مناسب لحاظ شده است. همچنین شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها احتیاج به خدمات جدید بیمه ای دارند،هنوز بیمه در بخش محصول و فروش این شرکت ها ورود پیدا نکرده است. استارت های بیشتری وارد این صنعت شدند و بازهم نیاز به فرهنگ سازی دارند چرا که شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها بازیگران جدیدی هستند که خدمات نوآوری را ارائه می دهند و با این خدمات قیمت ها را کاهش می دهد و بازیگران سنتی را تحت الشعاع قرار می دهند.

ستاری با اشاره به اینکه در حوزه فین تک‌ها حدود 130 میلیارد تومان تراکنش انجام شده است، گفت: امضای تفاهم‌نامه با بیمه مرکزی می‌تواند به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها کمک قابل توجهی کند؛ اما برای رسیدن به این هدف نیازمند هماهنگی جدی بین این حوزه است تا سرویس های جدید بیمه ای را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد .

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در بخش اجرا نیز موفق باشیم با توجه به سابقه ای در بخش صنعت بیمه وجود دارد به طور یقین اتفاقات خوبی در انتظار شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975738

وب گردی

وب گردی