فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استارت‌آپ در صنعت بیمه تسهیل شد

تفاهم نامه مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، نوآور و استارت آپها در صنعت بیمه منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، صبح دیروز تفاهم نامه ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، نوآور و استارت آپها در صنعت بیمه، طراحی و عرضه پوشش‌های بیمه ای مورد نیاز شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از ظرفیت های این شرکت ها در راستای حل چالش های عمده صنعت بیمه، کاهش هزینه و ریسک شرکت های بیمه منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان اعم از توسعه بازار، بهبود کیفیت، افزایش رقابت پذیری و ارتقای نظام استاندارد بیمه محصولات دانش بنیان و اجرای احکام مربوط به قانون حمایت از شرکت ها و موسسات، همچنین تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات منعقد شده است.

آئین نامه اجرایی این تفاهم نامه به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و زمینه سازی برای ورود آنها به صنعت بیمه، امضاء شده است.

قرار است معاونت علمی از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، نوآور و استارت آپ ها در صنعت بیمه حمایت کند.

همچنین از سرمایه گذاری شرکت های بیمه در ایجاد مراکز نوآوری و شتاب دهنده های نوآوری در چارچوب دستورالعمل ساماندهی و توسعه مراکز نوآوری و رویدادهای کارآفرینی در جهت افزایش مشارکت شرکت های دانش بنیان در حل چالش های صنعت بیمه از وظایف معاونت علمی به شمار می رود.

توسعه شرکت های دانش بنیان تخصصی صنعت بیمه و فناوری های پشتیبان صنعت بیمه نظیر فناوری های حوزه هوشمندی کسب و کار، داده کاوی، کلان داده، موقعیت یابی، الکترونیک و نرم افزار و فراهم کردن امکان دسترسی به سامانه ها و اطلاعات بانکی مربوط به حوزه شرکت ها و محصولات دانش بنیان از جمله وظایف معاونت علمی در این تفاهم نامه محسوب می شود.

از سوی دیگر بیمه مرکزی موظف به ایجاد بسترهای مقرراتی برای صدور پوشش های بیمه ای مورد نیاز شرکت های دانش بنیان از قبیل بیمه مسئولیت محصولات و خدمات دانش بنیان، ایجاد بسترهای مقرراتی برای تأسیس شرکت ها در صنعت بیمه است.

همچنین شناسایی و معرفی حوزه های مستعد برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان در بخش های بازاریابی و فروش، صدور بیمه نامه و ارزیابی و پرداخت خسارت و همچنین جلوگیری از تخلفات بیمه ای، از جمله وظایف بیمه مرکزی به شمار می رود.

از سوی دیگر بیمه مرکزی موظف است امکان دسترسی به سامانه «سنهاب» و سایر بانک های اطلاعاتی موجود در صنعت بیمه را فراهم کند.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه از زمان امضاء دو سال تعیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975743

وب گردی

وب گردی