آخرین حربه دشمن را هم شکست می دهیم

فرمانده سپاه پاسداران انقلابی اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: با یاری خداوند این آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی و تبلیغات منفی و هجمه رسانه ای  را شکست می دهیم که تا کنون هم موفق شده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلابی اسلامی با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی تهران و به مناسبت بزرگداشت روز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی ضمن بزرگداشت مقام شهدای دانش آموز اظهار کرد: جوانان انقلابی و مسلمان تحمل دیدن حرکات منحرف کننده انقلاب اسلامی را نداشتند و با حرکت خودجوش مردمی توسط چند دانشجوی انقلابی در تهران، تظاهراتی بر ضدآمریکا از سمت دانشگاه تهران به سمت لانه جاسوسی انجام شد که حضرت امام (ره) از این عزیزان دفاع کردند و با این کار پایه های انقلاب را محکم تر کردند که در نهایت توانستند این مکان ضد انقلابی را تسخیر کنند.

او افزود: حضرت امام می فرمایند سالروز ۱۳ آبان به مراتب مهم تر از ۲۲ بهمن ماه است چون این روز ویژه قشر جوان و فرهیخته بوده است که در واقع مهم ترین و موثر ترین قشر کشور هستند‌. با یاری خداوند این آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی و تبلیغات منفی و هجمه رسانه ای را شکست می دهیم که تا کنون هم موفق شده ایم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلابی اسلامی ادامه داد: بسیاری از نشریه ها و اندیشکده های آمریکایی و بین المللی اعلام کردند که بعد از رقابت ها و مقاومت های اخیر جمهوری اسلامی ایران رژیم آمریکا دیگر علاقه ای به جنگ نظامی ندارد و اینکه بتوانید ایرانیان را با تهدیدات مجبور به کاری کنید حماقت محض است چون ایران یکی از کشورهای باثبات در منطقه است و هیچ گاه اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهد داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تاریخ انقلاب با روزهای سرنوشت سازی همچون ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، سوم خرداد همراه بوده که این پیروزهای بزرگ به نفع انقلاب و مردم ایران رقم خورده است.

سرلشگر جعفری با بیان اینکه در ۱۳ آبان سه حادثه تاریخی رخ داه که نشان دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول مقام معظم رهبری بیانگر چالش عمیق ملت ایران با آمریکای جهانخوار است، گفت: اولین حادثه ۱۳ آبان ۴۳ است که شاه ملعون برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق طلبی امام(ره) با دستور مستشاران و دیپلمات های آمریکایی در همین لانه سابق جاسوسی، دستور تبعید امام به ترکیه را صادر کرد و درست ۱۵ سال بعد در همین روز یعنی ۱۳ آبان ۵۸ جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی‌ها و جبران حرکت آنها در سرکوب ندای حق طلبی امام بودند.

وی ادامه داد: حادثه دیگری که در ۱۳ آبان ۵۷ رخ داد این بود که که رژیم طاغوت از اتحاد دانش آموزان با دانشجویان در دانشگاه تهران به وحشت افتاد و دستور شلیک تیر به سمت آنها را صادر کرد و تعداد زیادی از آنها را به خاک و خون کشید و خون پاکشان در همان سال پیروزی انقلاب را تضمین کرد.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما در ۱۳ آبان ۵۸ شاهد دولت لیبرال و موقتی بودیم که با ارتباط های پشت صحنه با آمریکایی ها مشغول توطئه و به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی بودند. جوانان انقلابی در دانشگاهها و دانشجویان پیرو خط امام تحمل دیدن چنین حرکت خطرناک و منحرف کننده انقلاب را نداشتند.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: دانشجویان در آن ایام تصمیم گرفتند با کمک حرکت خودجوش مردمی و بصورت محدود تظاهراتی را علیه آمریکا از دانشگاه تهران به سمت این خیابان[خیابان طالقانی] انجام بگیرد. تعداد محدودی از دانشجویان و مسئولین دانشگاهها خبر داشتند که قرار است به سفارت آمریکا حمله شود. وقتی جمعیت به مقابل دانشگاه رسید و با فضایی که ایجاد شد دانشجویان بصورت طبیعی و با عزمی راسخ و به نام خدای بزرگ به لانه جاسوسی آمریکا حمله کردند و ظرف چند ساعت محدود تمامی دیپلمات‌های آمریکایی و نیروهای مسلحی که قصد مبارزه داشتند به اسارات درآمدند. در همان لحظات اول این حرکت با تائید قاطع امام مواجه شد.

وی افزود: مردم به دنبال تائید امام با حضور در همین محل از حرکت دانشجویان حمایت کردند و این تبدیل به انقلاب دوم ملت ایران شد و امام در جایی فرمودند این پیروزی از پیروزی اول مهمتر بود.

اگر آمریکایی ها در لانه جاسوسی باقی می ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی کرد

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر آمریکایی ها در این لانه جاسوسی باقی می ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی کرد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود. آمریکایی این امکان را داشتند که بصورت مستقیم جریاناتی را هدایت می کردند و با توجه به ارتباطاتی که با برخی مسئولین گرفته بودند می توانستند انقلاب را به بی راهه ببرند. برخی از مسئولین وقت از سر سادگی و برخی از روی خیانت فکر می کردند با ارتباط با آمریکا می توانند به جایی برسند و می توانند در ادامه در جایگاه قدرت بمانند. اما این حرکت خطرناک با اشغال لانه جاسوسی خاتمه پیدا کرد.

سرلشکر جعفری با طرح این سوال که چرا ۱۳ آبان از پیروزی اول انقلاب مهمتر است؟، گفت: ۱۳ آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیاست. ۱۳ آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار و غارتگر است. ۱۳ آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شد و با اشغال این لانه جاسوسی، کشورمان از لوث وجود آنها پاکسازی شد.

وی ادامه داد: اگر در ۱۳ آبان ۵۸ بساط لانه جاسوسی آمریکایی ها جمع نمی شد فطعا انقلاب ما به ۴۰ سالگی خود نمی رسید و آمریکا می توانست با هدایت عناصر داخلی و حمایت مستقیم از لیبرال ها و تکنوکرات های غربگرا در همان دهه اول، انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند؛ این مساله برای کسانی که امروز بدنبال مذاکره و سازش با آمریکا هستند قابل تامل است.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز پس از ۴۰ سال از آغاز این حرکت ضد استکباری، ما شاهدیم که افول آمریکا به واقعیت مورد اجماع صاحبنظران معتبر دنیا تبدیل شده است.

سرلشکر جعفری گفت: در آن ایام برخی از مسئولین به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و با ادامه این حرکت مخالف بودند و توصیه می‌کردند که گروگان ها آزاد شوند. برخی از آنها اظهار نمی‌کردند و این اعتقادشان را در دلشان حفظ کردند ولی البته بعدها در مواضعشان ظهور و بروز داده شد و تنها اندکی از مسئولین انقلاب از جمله مقام معظم رهبری با این حرکت انقلابی موافق بودند. ایشان با حضور خود در لانه جاسوسی از این حرکت حمایت کردند و از همانجا بود که این ارتباط عاشقانه نیروی جوان انقلاب ما با رهبر انقلاب شکل گرفت و بعدها در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس این ارتباط عمیق‌تر شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام انقلابی جوانان ما یک حرکت خودجوش و کاملا جوانانه و انقلابی بود و یکی از مصداق های حرکت خودجوشی است که مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر روی آن تاکید دارند. امروز دانشجویان و نیروهای جوان ما باید با چنین حرکت هایی، البته نه صرفا با اشغال سفارت، برای اثبات کارآمدی نظام، خدمات بیشتر به جامعه و حل مشکلات اقتصادی اقدام کنند.

این روزها شاهد بروز و ظهور علائم اسقاط شدن ابزارهای تحریمی آمریکا علیه ایران هستیم

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی گویای شکست‌های پی در پی آمریکا در ایران و منطقه است و به یاری خداوند و مقاومت مردم ایران این آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی همراه با عملیات های گسترده روانی و رسانه‌ای نیز به شکست خواهد انجامید همانطور که این روزها شاهد بروز و ظهور علائم اسقاط شدن ابزارهای تحریمی آمریکا علیه ایران و اقرار صاحبنظران غربی به افول قدرت آمریکا هستیم.

سرلشکر جعفری گفت: باور این نکته قدری سخت است بخصوص با وجود این فضای منفی که در داخل و خارج کشور به آن دمیده می شود. کم و بیش همه ما تحت تاثیر جنگ رسانه ای و روانی دشمن هستیم و در چنین فضایی باور اسقاط شدن ابزارهای تحریمی آمریکا و افول قدرت آنها برای همه سخت است اما اگر به اظهارات مسئولین و کارشناسان غربی با تامل گوش بدهیم برای ما باور این مساله آسان خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه به برخی از اقرارهای نشریات آمریکایی اشاره کرد و گفت: نشریه آمریکایی فارین پالیسی می گوید پس از آخرین ارزیابی پنتاگون از توان نظامی ایران سران نظامی آمریکا علاقه ای به درگیری با ایران ندارند. این موضوع یعنی آمریکا از نیروی نظامی ایران می ترسد.

وی اظهار داشت: سایت میدلیست مانیتور می گوید نیروی دریایی سپاه با انتخاب تاکتیک های نامتقارن خود بارها آمریکایی ها و انگلیسی ها را در خلیج فارس تحقیر کرده است.

سردار جعفری ادامه داد: اندیشکده آمریکایی مدیریت بحران در خاورمیانه می گوید قدرت منطقه ای ایران در دوران جمهوری اسلامی هرگز گسترده تر از الان نبوده است. اعراب پاسخ واقعی به موشک های سپاه پاسداران ندارند.

وی ادامه داد: مشاور سابق ترامپ می گوید ایران در عراق سه بر صفر آمریکا را شکست داد چون هر سه موقعیت اصلی دولت عراق در حال حاضر در اردوگاه طرفداران ایران هستند.

سردار جعفری گفت: وزیر پیشین آمریکا آقای «چاک هگل» با عنوان تهدید ایران، حماقت محض است مقاله ای دارد که می گوید گمان اینکه ایرانی ها را می توانیم مجبور به کاری کنیم حماقت محض است، آنجا منطقه ایران است. رسیدن به ثبات در سوریه بدون همکاری ایران و دیگر بازیگران منطقه امکان پذیر نیست. نشریه آمریکایی کانورتیو می گوید هر گونه تلاش برای ساقط کردن نظام ایران دیوانگی است. ایران یکی از کشورهای باثبات در منطقه است بنابراین ایجاد آشفتگی و اختلال در آن دیوانگی است. این واقعیت بعد از توطئه های دی ماه سال ۹۶ و شکست در این توطئه ها اعلام عمومی شد.

وی ادامه داد: نشریه آمریکایی فارین پالیسی می گوید جنگ سوریه به پایان رسید و آمریکا در این جنگ شکست خورد. پنتاگون اخیرا ابلاغیه ای به واحدهای نظامی آمریکایی در منطقه صادر کرده است به این منظور که از ترویج و نشر هرگونه اخبار در مورد توانمندی ایران در بین سربازان آمریکایی جلوگیری شود تا تاثیری بر روحیه آنها نگذارد.

سردار جعفری تاکید کرد: آنچه در این ۴۰ سال دیده‌ایم شکست‌های متعدد آمریکا در منطقه و کشورهای منطقه بوده است. در طبس همه جهان شاهد شکست مفتضحانه آمریکا بودند. البته چند ماه قبل از حمله، اطلاعات این حمله به دست دانشجویان مسلمان خط امام رسید.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: شکست بزرگ آمریکا، شکستی بود که آمریکا در جنگ هشت ساله ایران و عراق خورد. در پشت این جنگ، همه ابرقدرت‌های شرق و غرب در برابر جمهوری اسلامی ایستاده بودند. اتفاقات بعد از جنگ، حمله صدام به کویت و حمله آمریکا به عراق، نشان‌دهنده شکست بزرگ آمریکا در نتیجه استقامت و پایداری ملت ایران بود.

شکست در اجرای برنامه‌هایی که آمریکا برای خاورمیانه جدید داشت، شکست مهم آمریکا از جمهوری اسلامی بود

وی ادامه داد: شکست در اجرای برنامه‌هایی که آمریکا برای خاورمیانه جدید داشت، شکست مهم آمریکا از جمهوری اسلامی بود. آمریکا به دنبال توسعه اسرائیل غاصب از نیل تا فرات بود.

سردار جعفری گفت: بلافاصله بعد از فتح خرمشهر، صدام که دست‌نشانده‌ی آمریکا بود، مأمور شد به بهانه حمایت از مردم لبنان، از ایران عقب‌نشینی کند که این نقشه برای ایران آشکار شد.

وی افزود: امروز اسرائیل غاصب به جای توسعه از نیل تا فرات، در سرزمین محدود فلسطین اشغالی، از انبوه موشک‌های فلسطینیان و حزب‌الله لبنان به شدت وحشت دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شکست بعدی آمریکا، شکست در سوریه بود. آمریکا در سوریه، داعش را به وجود آورد اما در نهایت در برابر جبهه مقاومت اسلامی شکست خورد.

وی با اشاره به شکست سیاسی آمریکا در عراق گفت: آمریکایی‌ها به این شکست اقرار کردند. قبل از آن نیز آمریکا شکست نظامی در عراق خورد. داعش تا نزدیکی شهر کربلا نفوذ کرده بود. اگر مقاومت مردمی در جبهه مقاومت و درس‌ها و عبرت‌های ملت‌های منطقه و مردم عراق از ملت ایران نبود، مشخص نبود امروز چه بر سر شیعیان و اهل تسنن عراق بیاید.

سردار جعفری گفت: آمریکایی‌ها از همه این شکست‌ها فرار می‌کنند. آمریکا محور اصلی جنگ یمن است و امروز به دنبال نجات خود و عربستان سعودی از جنگ یمن است، زیرا در این جنگ شکست خورده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا از کلیه نقشه‌هایی که برای ناامنی جمهوری اسلامی کشیده بود، شکست خورده است. اوج این اقدامات در توطئه‌های سال ۷۸ بود. در فتنه ۸۸ هم عملاً نیرو آموزش داده و برنامه‌ریزی کردند اما مجدداً شکست خوردند. در دی ماه سال گذشته نیز بر دخالتشان در اغتشاشات اقرار کردند اما در همه برنامه‌ریزی‌ها شکست خوردند.

وی تصریح کرد: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، تاریخ شکست‌های سلسله‌وار آمریکا در مقابل جبهه مقاومت اسلامی است. آمریکا و متحدین منطقه‌ای‌اش انواع نبردهای سیاسی و نظامی را علیه ملت ایران به کار بردند و امروز تنها امیدشان به جنگ اقتصادی و جنگ روانی گسترده است.

سردار جعفری اظهار داشت: بررسی شکست‌های متعدد آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های آمریکایی‌ها برای تحریم ایران به یاری خداوند و با ادامه مقاومت آگاهانه مردم، شکست خواهد خورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد:ما از اقرارهای آمریکا به شکست که مقام معظم رهبری روز گذشته از آن به عنوان افول تدریجی قدرت آمریکا یاد کردند، جمع‌بندی می‌کنیم راهبرد مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه تنها راه غلبه بر دشمنان قسم‌خورده اسلام و مسلمانان است و از آنجا که ملت ایران با عزمی راسخ، این راه برگرفته از نهضت پرشور حسینی را ادامه می‌دهند، غلبه بر جنگ اقتصادی نیز نزدیک خواهد بود.

وی گفت: آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز صدای ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکا در طبس شنیده می‌شود و خود بهتر می‌دانید روزانه چه تعداد از کهنه‌سربازان شما در جامعه آمریکا به دلیل افسردگی و وحشت، دست به خودکشی می‌زنند؛ بنابراین ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

کد خبر: 975746

وب گردی

وب گردی