مقدم فر: همه فعالیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی باید رویکرد فرهنگی داشته باشد

مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ضروری است همه فعالیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد فرهنگی داشته باشد و برنامه ریزی های اساسی در این راستا صورت گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ارومیه، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه تحول یک رکن علمی و پژوهشی است افزود: اقدامات فرهنگی باید در راس امور باشند و سایر فعالیت ها نیز پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تحول یک امر تدریجی است و مستلزم مرور زمان است تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پس از تغییر و تحول در ساختار، امروز پرچم‌دار اقدامات فرهنگی و انقلابی در سطح کشور شده است، اما ضروری است این حرکت ادامه یافته و با سرعت بیش تری پیگیری شود.

این مقام فرهنگی خاطرنشان کرد: دانشگاه های دولتی همواره در حال تغییر بوده و با روی کار آمدن دولت های جدید دچار تحول در ساختار و پیشبرد اهداف می‌شوند لکن این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد و این دانشگاه می‌تواند با انتخاب و حرکت در مسیری درست، الگویی برای سایر دانشگاه ها باشد.

وی ضمن انتقاد از برخی فعالیت های غیرانقلابی در مدیریت گذشته این دانشگاه تصریح کرد: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی‌ بر اینکه کسانی که در فتنه 88 اقدامات مشکوکی انجام داده‌اند، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از پایگاه های فتنه گران قرار داده بودند.

رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه با حضور دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد فرهنگی و انقلابی در این دانشگاه طنین انداز شده و با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برخی از اقدامات فرهنگی و تحولات اساسی این دانشگاه بنا به جهت مطامع شخصی خود آزرده خاطر شده‌اند ادامه داد: بسیاری از افرادی که منافعشان به خطر افتاده است، دکتر ولایتی را در یک‌سال گذشته با بسیاری از این موج‌ها مواجهه کرده‌اند، اما عملکرد صحیح مدیریتی ایشان مانع از تحقق انتظارات و دغدغه‌های سودجویان شده است. لذا اقدامات باید بیش از پیش روند تسریعی به خود گیرد.

سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه 40 درصد فضای آموزشی کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد گفت: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید، این سهم از فضای آموزشی که به حیاط خلوت برخی از جریانات سیاسی تبدیل شده بود خارج شده و محور فعالیت های دینی و انقلابی شده است.

صالح اسکندری اظهار کرد: کار فرهنگی باید با انسجام و همفکری تک تک اعضای حاضر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی گام‌های خوبی برداشته شده، اما به آن حد مطلوب و مورد انتظار نرسیده که امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم به سرمنزل مقصود دست یابیم که یکی از آن ها توجه به وضعیت پوشش و اجرای بخشنامه آراستگی و شئون رفتاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975784

وب گردی

وب گردی