مهدی پور: مذاکره مجدد با آمریکا بی‌عقلی است

دبیر کل اتحایه جامعه اسلامی تاکید کرد : راه عقلانی و انقلابی برای ساخت کشور تکیه به توان داخلی کشور و توجه به ظرفیت های منطقه ای و هم پیمانان‌مان است.

محمد امین مهدی پور دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره مطرح شدن طرح مذاکره مجدد با امریکا از سوی برخی از افراد و جریان های وابسته حوزه فکری لیبرالیسم گفت: چنین موضوعی را می توانیم از طریق آزمون و خطا بررسی کنیم با این روش می بینیم ما با آمریکا از اول انقلاب تا به حال چندین بار مذاکره و مراوده داشته ایم که نمونه چنین چیزی را می توان در آزاد کردن زندانیان لانه جاسوسی و معاهده برجام مشاهده کرد .

وی ادامه داد: وقتی ما چنین تجربه هایی را داریم، می بینیم آمریکا تمامی تعهداتی که داده را نقض کرده است با این حال مذاکره مجدد با این کشور کار غیر عقلانی است.

مهدی پور با اشاره به اینکه برخی می گویند اگر اوباما در راس دولت آمریکا باشد جمهوری اسلامی ایران می تواند با ایالات متحده مذاکره کند اظهار داشت: برخی می گویند در زمان حضور آمریکا شاهد رفتار های خوبی از آمریکا بودیم ولی حالا با آمدن ترامپ اوضاع برعکس شده است، به چنین افرادی باید گفت اصلا چنین چیزی نیست و هرکدام از آنها رئیس جمهور باشند هیچ فرقی به حال آمریکا نخواهد کرد و همان برنامه های خصمانه و سلطه گرانه را در قبال کشورمان دنبال خواهد کرد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی در خصوص راه عقلانی برای ساخت کشور گفت: راه عقلانی و انقلابی برای ساخت کشور تکیه به توان داخلی کشور و توجه به ظرفیت های منطقه ای و هم پیمانان‌مان است.

وی ادامه داد: کشور ایران دوستان زیای دارد و اینگونه نیست که کل دنیا با آمریکا و کشورهای متحد با آن در ارتباط باشند، ما مراوداتمان مشخص است و نیاز زیادی هم نداریم، برای حل مشکلات مان می توانیم ارز مبادله ای را هم تغییر دهیم .

مهدی پور با تاکید بر این که در دوران قبل از دولت روحانی تمامی تحریم ها بی اثر شده بود ابراز کرد: می توانیم همان کارهایی را که چند سال پیش انجام دادیم و تحریم ها خنثی شده بود را الان هم انجام دهیم، البته با توجه به تحریم های جدید،آمریکا کار جدیدی انجام نداده بلکه همان محدودیت های قبلی را دوباره بازگردانده است.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی در پایان با اشاره به معاهده برجام خاطر نشان کرد: در برجام به خاطر بی تدبیری برخی از مسئولان ضرر کردیم و آمریکا همان قدر که عقب رفته بود دوباره بازگشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 975806

وب گردی

وب گردی