نخستین همایش آینده پژوهی در صنعت آب و فاضلاب برگزار می شود

نخستین همایش آینده پژوهی در صنعت آب و فاضلاب با تمرکز بر مدیریت ریسک در صنعت آب و فاضلاب برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، امیر محمود زاده، دبیر نخستین همایش آینده‌پژوهی در صنعت آب و فاضلاب با بیان اینکه این همایش برای نخستین بار به بررسی مدیریت ریسک در صنعت آب و فاضلاب کشور می‌پردازد اظهار کرد: در سال‌های اخیر، همواره مباحث مطرح شده در این حوزه، بر بحران آب یا مدیریت بحران آب تأکید دارد ولی اکنون لازم است با اقدامات پیش‌دستانه، افق دیدمان را به سوی پیشگیری، پیش‌بینی و آینده‌پژوهی در حوزه آب و فاضلاب ببریم.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حال حاضر آب و فاضلاب در ایران، حوزه مدیریت بحران منابع آب است. به همین دلیل، پژوهشگاه شاخص پژوه و انجمن آمایش سرزمین ایران بر آن شدند تا همایشی با نگاه خاص و سخنرانان ویژه در تهران برگزار کنند.

محمودزاده مهم‌ترین اهداف همایش آینده‌پژوهی در صنعت آب و فاضلاب را معرفی رویکردها و دیدگاه‌های آینده‌پژوهانه به مدیران و سیاست گذران آب کشور، جدا شدن از تفکر مدیریت بحران و روی آوردن به تفکر مدیریت ریسک و آینده‌نگری، معرفی فنّاوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب، ارائه توانمندی‌ها و تجارب کشورهای پیشرو در زمینه شیرین‌سازی آب، آب‌های خاکستری و بررسی مباحث نوین درزمینهٔ دیپلماسی آب، آب‌های مرزی و قابل مذاکره عنوان کرد.

رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران با بیان اینکه در این همایش نگاه ما، هشداردهنده و ارائه‌دهنده راهکار در حوزه مدیریت بحران آب در کشور است خاطرنشان کرد: در این همایش، صاحب‌نظرانی از بخش‌های خصوصی، دولتی، صنعتی، پیمانکاران و مشاوران به بیان نقطه نظرات خود در حوزه آینده‌پژوهی آب و فاضلاب کشور خواهند پرداخت.

محمودزاده در مورد تفاوت مهم این همایش با موارد مشابه آن نیز گفت: در این همایش غیر از پذیرش دانشجو و مقاله که در همایش‌های مشابه انجام می‌شود، حضور و بیان نظرات کارشناسی متولیانی که نگاه حرفه‌ای به آینده‌پژوهی در حوزه آب و فاضلاب دارند و در سطح کشور و منطقه شناخته شده هستند حائز اهمیت است.

به گفته دبیر نخستین همایش آینده‌پژوهی در صنعت آب و فاضلاب، در کنار این همایش، نمایشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود که در آن دستاوردهای جدید در حوزه آب و فاضلاب، مدل‌های تأمین مالی در صنعت آب و فاضلاب کشور، مدل‌های جدید تأمین آب مانند بارورسازی ابرها و اکتشافات آب‌های زیرزمینی، توانمندی کشورهای منطقه و مقایسه آن با وضعیت کشورمان در حوزه مدیریت منابع آب به نمایش درخواهد آمد.

بر اساس اعلام محمودزاده، حضور در همایش رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت انجمن آمایش سرزمین ایران به آدرس www.amayeshiran.com جهت شرکت در همایش ثبت‌نام کنند.

نخستین همایش آینده‌پژوهی در صنعت آب و فاضلاب کشور، ۳۰ آبان ماه از ساعت ۹ الی ۱۲ در تهران، خانه اندیشمندان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 975817

وب گردی

وب گردی