شرط تأثیر چای و شکلات در طولانی شدن عمر

دانشمندان آلمانی با انجام پژوهشی اعلام کردند استفاده از شکلات، چای و قهوه به همراه مقداری «روی» می تواند باعث افزایش عمر انسان و کُند شدن روند پیری شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روزنامه دیلی میل انگلیس اعلام کرد بر اساس جدیدترین پژوهش انجام شده، خوردن شکلات و نوشیدن چای یا قهوه به یک شرط می تواند در طولانی شدن زندگی انسان موثر باشد.

نتایج این پژوهش بیانگر آن است که افزودن «روی» به چای، شکلات و قهوه ترکیبی را تشکیل می دهد که می تواند پیری را به تأخیر بیندازد.

همچنین این دستور العمل در برابر فرسودگی داخلی بدن که به طور طبیعی در طول سال ها در بدن انسان متراکم شده و منجر به سرطان یا بیماری آلزایمر می شود، نیز مقاومت می کند.

«روی» یکی از عناصر طبیعی است که بدن را در انجام بسیاری از وظایف خود مانند تولید انسولین و پروتئین و تقویت دستگاه ایمنی و رشد جنین یاری می رساند.

پژوهشگران آلمانی دانشگاه فریدریش آلکساندر ارلانگن شهر نورنبرگ اعلام کردند «روی» حتی در صورتی که مقدار زیادی از آن استفاده شود مکملی نسبتاً ایمن است و وجود آن در وعده های غذایی باعث افزایش طول عمر انسان می شود.

ایندانشمندان آلمانی افزودند: «روی» فواید دیگری مانند بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از نارسایی های قلبی داشته و نقش مهمی در بهبود قدرت یادگیری و رفتارهای انسان دارد.

این پژوهش همچنین تاکید دارد چای، قهوه و شکلات دارای مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان است که به بدن انسان برای مبارزه با مرگ سلول ها کمک می کند.

کد خبر: 975818

وب گردی

وب گردی