پاکسازی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی/قرارهای محیط زیستی به مسیر کربلا رسید

انجمن بوم بانان گیلان برای دومین سال متوالی کیسه‌های زباله را در بین زائرین کربلا در مسیر پیاده روی اربعین برای پاکسازی مسیر توزیع کردند.

به گزارش ایسکانیوز، محیط زیستی‌ها در نیمه پاییز با برنامه‌های متنوع، پاییز زیباتر و دلنشین‌تری برای هموطنان خود رقم زدند.به رسم هر هفته تلاش کردیم در قرارهای محیط زیستی رسانه ای برای تمام حامیان محیط زیست این سرزمین باشیم.

برگزاری یک نشست هم اندیشی

جلسه هم اندیشی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی محیط زیست کشور با شورای مرکزی منطقه 8 باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست در دانشگاه شهرکرد برگزار شد. در این نشست مقرر شد دو طرح جامع کشوری در زمینه آموزش محیط زیست و اکوتوریسم توسط دانشجویان به زودی اجرایی شود.

پاکسازی زباله همزمان با برگزاری مراسم اربعین

همیاران اجتماعی یاشیل کوجووار آذربایجان شرقی پس از اجتماع بزرگ هیات حسینی محله کوجووار تبریز در ظهر اربعین و برگزاری مراسم عزاداری و پذیرایی بیش از 4000 نفر از عزاداران، محل مراسم را از زباله های به جا مانده پاکسازی کردند.

برگزاری بازدید و آشنایی با محدودیت منابع آبی در اقلید فارس

انجمن همیاران آب شهرستان اقلید در استان فارس، برنامه بازدید از چاه‌های آب شرب قزقونک را به مناسبت ماه آب و آبان برگزار کردند و از نزدیک با محدویت‌های منابع آبی آشنا شدند.

یک انجمن محیط زیستی با همراهی دانش آموزان فیلترهای سیگار را از طبیعت جمع‌آوری کردند

انجمن همیاران طبیعت لرستان در منطقه زیبا کنار فیلترهای سیگار را با همراهی دانش آموزان هنرستان ام البنین و زینبیه خرم آباد جمع آوری کردند. در این برنامه کارشناس محیط زیست انجمن به دانش آموزان آموزش هایی در مورد تفکیک و بازیافت داد.

قرار های محیط زیستی به مسیر کربلا رسید

انجمن بوم بانان گیلان برای دومین سال متوالی کیسه‌های زباله را در بین زائرین کربلا در مسیر پیاده روی اربعین برای پاکسازی مسیر توزیع کردند.

برگزاری یک برنامه پاکسازی در فارس

تشکل پاکسازان طبیعت فارس برنامه 177 خود را به پاکسازی، فرهنگسازی و توزیع کیسه زباله بین گردشگران، در قلات و شب شتری اختصاص دادند.

آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان یک مدرسه در خرم آباد

انجمن همیاران طبیعت لرستان به دانش‌آموزان مدرسه سما خرم آباد تفکیک و بازیافت زباله را در جهت فرهنگ‌سازی آموزش داد و به کمک این دانش آموزان به جمع آوری درب‌های بطری برای اقدام انسان دوستانه خرید ویلچر برای محرومین پرداخت.

کمک به مهار آتش سوزی و پاکسازی طبیعت در شهرستان اقلید

انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید این هفته تلاش خود را برای مهار آتش سوزی در بیشه‌زار دهستان آسپاس معطوف کرد که در این راستا با همکاری اداره منابع طبیعی اقلید با یک دستگاه بیل مکانیکی عملیات انحراف آب از سرچشمه های بیشه زار به منطقه آتش سوزی را انجام داد.

کارگاه آموزشی آشنائی با تالاب‌ها در یکی از روستاهای پلدختر

در ادامه برپایی کارگاه‌های آموزشی زیست محیطی در جوامع محلی با هدف گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست،‍ توسط اداره حفاظت محیط زیست شهر پلدختر استان لرستان کارگاه آموزشی با محوریت تالاب‌ها در روستای کنار بلوط با حضور اهالی برگزارشد.

بهبهانی‌ها پرقدرت برای رسیدن به جایگاه اولین شهر بدون زباله تلاش می‌کنند

پاکسازی و کاشت بذر توسط حدود چهل نفر از اعضای گروه رفتگران طبیعت بهبهان استان خوزستان در ارتفاعات تنگ تکاب واقع در منطقه حفاظت شده خاییز، گامی دیگر از اعضای این گروه بود که برای رسیدن شهر بهبهان به اولین شهر بدون زباله تلاش می‌کنند.

یک کارشناس دانش آموزان را با تفکیک از مبدأ، تفکیک کاغذ از زباله‌ها، آشنا کرد

پویش محیط زیستی و طرح آموزشی کاغذ زباله نیست و تفکیک از مبدأ در پیش دبستانی و دبستان سما لاهیجان استان خوزستان با هدف فرهنگسازی اجرا شد. در این طرح، کارشناس محیط زیست دانش آموزان را با تفکیک از مبدأ، تفکیک کاغذ از زباله‌ها، چرخه بازیافت و رنگ ویژه سطل‌های تفکیک زباله خشک و سطل های کاغذ باطله آشنا کرد.

پاکسازی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در بادرود از سوی دوستداران محیط زیست و شهرداری

به‌مناسبت اربعین حسینی بیش از 8000 نفر مسیر 10 کیلومتری میدان امام خمینی تا آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود در استان اصفهان را پیاده روی نمودند تا سمبلی بر پیاده روی کربلا باشد. در این مسیر تعدادی از اعضای گروه قرار سبز دوستان کوهنورد صبا بادرود، مسیر را با همکاری شهرداری بادرود پاکسازی کردند.

رکاب‌زنی در بهبهان برای ساختن هوای خوب

تعدادی از اعضای گروه رفتگران طبیعت بهبهان استان خوزستان با شعار «هوای خوب ساختنی» است، در برنامه 129 گروه که صبح پنجشنبه دهم آبان ماه ازمیدان شهید محسنی تا میدان ارجان و پارک بعثت را رکاب زدند.

پاکسازی یک بلوار در شیروان

اعضای گروه طنین طبیعت شیروان در استان خراسان شمالی مسیر بلوار فجرخراسان را از زباله پاکسازی کردند.

کوهنوردی و بذرکاری برای احیای بادام کوهی، سدر و آکاسیادر تنگ گوروِه شهرستان لارستان

در راستای برنامه‌های مستمر و هفتگی انجمن سبزاندیشان خور در شهرستان لارستان، هفدهمین برنامه کوهنوردی همراه با بذرکاری جمعه ۱۱ آبان ۹۷ با کاشت حدود یک کیلو بادام کوهی، سدر، آکاسیادر تنگ گوروِه با حضور۳۰ شرکت کننده انجام شد.

مربیان و مدیران مهدهای کودک شهرستان شوشتر محورها و اصول حفظ محیط زیست و آموزش به کودکان را فرا گرفتند

کارگاه آموزش مقدماتی محیط زیست ویژه مدیران و مربیان مهد کودک در شوشتر برگزار شد. در این برنامه که با تدریس کارشناسان انجمن هواداران کارون زلال خوزستان و اداره حفاظت محیط زیست در دانشگاه علمی کاربردی آذین شوشتر برگزار شد، مربیان و مدیران مهد کودک های سطح شهرستان از طریق پاورپوینت های آموزشی و تصاویر عملی و اجرایی محورها و اصول حفظ محیط زیست و آموزش به کودکان را فرا گرفتند.

رکاب‌زنی یک بانوی کرجی با هدف حمایت از محیط زیست و نه به انتقال آب

بانوی دوچرخه سوار کرجی با دوچرخه مسیر کرج تا خوزستان را رکاب زد. وی هدف سفر خود به شهرهای خوزستان با دوچرخه را حمایت از محیط زیست، نه به انتقال آب و ریزگردها بیان کرد.

پاکسازی ساحل زیبای سد قشلاق سنندج

پاکسازی ساحل زیبای سد قشلاق سنندج که با بی مهری مسئولان مواجه شده و ساحل زیبای آن با منظره ای زشت و زننده همراه شده است، توسط اعضای دلسوز انجمن شنەی نوژین کردستان انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975824

وب گردی

وب گردی