روابط مبتنی بر تعامل و رعایت احترام؛ لزوم ارتباط علمی با کشورهای غربی

مشاور رئیس دانشگاه تهران گفت: ما می توانیم ارتباط علمی خود با کشورهای شرقی را توسعه دهیم در عین حال با کشورهای غربی که با ایران روابطی مبتنی بر تعامل و رعایت احترام متقابل دارند، ارتباط داشته باشیم.

دکتر سید احمدرضا خضری مشاور رئیس دانشگاه تهران و رئیس هشتمین کنگره انجمن ایران‌شناسی اسپانیا در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه بیانات اخیر مقام معظم رهبری در راستای تبادلات علمی با کشورهای شرقی گفت: برای برقراری ارتباط با دنیا، می توان گفت ما محدودیتی با هیچ کدام از کشور ها نداریم. البته در زمینه ارتباط برخی از کشورها که با سیاست های خاص جمهوری اسلامی مطابقت ندارند، محدودیت هایی وجود دارد.

به گفته وی، باید با کشورهای جهان چه شرقی و چه غربی ارتباط خوبی برقرار کرد.

مشاور رئیس دانشگاه تهران گفت: البته ارتباط با غرب می تواند با کشورهایی ایجاد شود که نگاه خوبی به ایران دارند و نسبت به ایران شناسی و مطالعات و پژوهش کشور ما مشتاق هستند.

وی اضافه کرد‌:‌ ما باید استقبال برخی از کشورها در زمینه مطالعات ایران را فرصت بشناسیم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم. بنابراین ارتباط با کشورهایی مانند اسپانیا که همواره روابط خوبی با ایران داشته اند، می تواند مفید واقع شود.

رئیس هشتمین کنگره انجمن ایران‌شناسی اسپانیا گفت: این ارتباط باید با کشورهایی باشد که با ایران تعاملات دو سویه دارند همچنین احترام متقابل را رعایت می کنند، این نوع ارتباطات در کشورهای غربی را نباید فدای ارتباط با کشورهای شرقی کرد، زیرا هیچ کدام از این موارد منافاتی با یکدیگر ندارند.

وی در پایان تاکید کرد: ما می توانیم ارتباط علمی خود با کشورهای شرقی را توسعه دهیم در عین حال با کشورهای غربی که با ایران روابطی مبتنی بر تعامل و رعایت احترام دارند، ارتباط داشته باشیم.

گفتنی است هشتمین کنگره بین المللی ایران شناسی اسپانیا صبح روز گذشته در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. این نشست با هدف ارائه آخرین یافته های ایران شناسی در زمینه های تاریخ، ادبیات، هنر و معماری، دین و فرهنگ و توسعه همکاری های دانشگاهی و پژوهشی برگزار شد. احمدرضا خضری مشاور رئیس دانشگاه تهران نیز رئیس هشتمین کنگره انجمن ایران‌شناسی اسپانیا بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975835

وب گردی

وب گردی