مهم‌ترین هدف مدارس سما، تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی است

ریاست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌ترین هدف مدارس سما، تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی است که علاقه‌مند به هویت انقلاب باشند و ارزش های ایرانی و اسلامی را به نسل های بعد انتقال دهند.

دکتر علیرضا منظری توکلی ریاست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش مدارس سما در تربیت دانش آموزان و تاثیر‌‌گذاری آن در آموزش نسل فردای ایران گفت: مهم‌ترین هدف مدارس سما، تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی است که علاقه‌مند به هویت انقلاب باشند. این مدارس که وابسته به دانشگاه آزاد هستند از کلیه امکانات دانشگاهی می‌‌‌توانند بهره برده و تقویت شوند.

وی افزود: مدارس سما همپای مدارس غیر دولتی در سراسر کشور فعالیت دارند و در بسیاری از موارد نسبت به این مدارس پیشی گرفتند. در حال حاضر، درصدد افزایش شعبه‌‌های این مدارس در سراسر کشور هستیم. شهریه دریافتی این مدارس نسبت به مدارس غیر دولتی پایین‌تر است با این تفاوت که بهره‌مندی از شرایط علمی بالاتر به دلیل حضور دانشگاه و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس سما به وضوح دیده می‌شود.

ریاست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: عمده درآمد مدارس سما از طریق شهریه‌‌‌‌های دانش آموزی این مدارس است که نزدیک به 90 هزار دانش آموز در سراسر کشور دارند و 124 آموزشکده و 703 مدرسه را در اختیار دارند.

منظری توکلی تاکید کرد: در مدارس سما، علاوه بر درآمدهای شهریه‌‌‌ای با تبادلاتی که در زمینه حرفه آموزی با مراکز فنی و حرفه داریم موفق به همکاری در بخش ارتباط با صنعت شدیم که منجر به ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای شده است و مهم‌‌ترین دستاورد ارتباط با مراکز فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی دانش آموزان در دوران تحصیل است که با جدیت در حال پیگیری هستیم.

وی در پایان متذکر شد: در حال حاضر مدارس سما طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشتند و با توجه به افزایش کیفیت این مدارس در سراسر کشور تعداد دانش آموز بیشتری را در سال جاری جذب کردیم. خوشبختانه امور مربوط به این مدارس تا به امروز به خوبی پیش رفته و قطعا مدارس سما، سهم بسزایی در آموزش و پرورش دانش آموزان خواهند داشت؛ اما یکی از دغدغه‌های موجود برای ما وضعیت نامشخص بیمه معلمان است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975836

وب گردی

وب گردی