آسیب شناسی کبد موش و موش صحرایی منتشر شد

کتاب «آسیب شناسی کبد موش و موش صحرایی» تالیف دکتر عبدالرسول نامجو، دکتر پوریا رضایی و دکتر سید حسین حیدری توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی وا حد شهرکرد راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کبد در مطالعات عوامل تومورزا و ارزیابی تحت بالینی سم شناسی در جوندگان، ارگانی مهم محسوب می شود. آسیب شناسان سم شناس، گاها در متمایز کردن ضایعات مختلف پارانشیم کبدی برای اهداف تحقیقات ایمنی در جوندگان مشکلات زیادی را تجربه کرده اند.

کبد بزرگترین غده بدن و از غدد ضمیمه دستگاه گوارش است و اهداف عمده ای را در حفظ تعادل متابلویستی بدن دنبال می کند که شامل پردازش اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها، لیپیدها و ویتامین های موجود در رژیم غذایی، ساخت پروتئین های سرم و سم زدایی و خارج ساختن مواد غیرقابل مصرف و آلاینده های کرنوبیوتیک از طریق صفرا است از نقطه نظر مورفولوژی، کبد ذاتا یک عضو ساده با توانایی محدود و در جهت پاسخ به عوامل آسیب رسان به شمار می رود. مراحل مختلف آسیب و واژه های مورفولوژی که برای توصیف آنها به کار برده شده در این کتاب توضیح داده شده است. لوبول کلاسیک یک ساختار شش وجهی است که به یک مرکز لبولی، ناحیه میانی و بخش پیش یابی تقسیم می شود. لوبول پورتال مثلثی شکل براساس جریان صفرا، در مرکز مثلث پورتال واقع شده است.

کتاب « آسیب شناسی کبد موش و موش صحرایی» در راستای علم آسیب شناسی ویژه محققین، دانش پژوهان و دانشجویان رشته های دامپزشکی، پزشکی و سایر رشته های وابسته تدوین شده است. عدم دسترسی به کتاب جامع و کارآمد در زمینه آسیب شناسی کبد موش و موش صحرایی در ایران نویسندگان کتاب را بر آن داشت تا ضمن بررسی مقالات متعدد کتابی مشتمل بر 153 تصویر از ضایعات مختلف بافت کبد و کیسه صفرا آماده شده است.

این کتاب می تواند به عنوان مرجعی مورد استفاده اساتید، محققین و دانشجویانی که بر روی بافت کبد حیوانات آزمایشگاهی، مورد استفاده قرار گیرد. مطالب این کتاب به گونه ای تنظیم شده است که خواننده را با نامگذاری، معیارهای تشخیصی، تشخیص تفریقی ضایعات، بیماری زیایی، شرح مختصری از ضایعه و تصاویر میکروسکوپی آشنا می سازد.

کتاب « آسیب شناسی کبد موش و موش صحرایی» تالیف دکتر عبدالرسول نامجو، دکتر پوریا رضایی و دکتر سید حسین حیدری در 185 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه با قیمت 22 هزار تومان، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی وا حد شهرکرد منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975838

وب گردی

وب گردی