امروز با افتخار تحریم را می‌شکنیم

رئیس‌جمهور در نشست با معاونین و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی گفت: وزارت اقتصاد نوک پیکان مبارزه در برابر توطئه‌های آمریکاست.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست با معاونین و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی گفت: وزارت اقتصاد نوک پیکان مبارزه در برابر حمله و توطئه‌های آمریکاست.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که بورس و فرا بورس ما نقش سازنده‌ای داشته است و این حرف درست است که بخشی از وظایف بانک‌ها را برعهده بازار سرمایه بگذاریم.

روحانی با بیان اینکه امروز بار تبادل را برعهده دارد می‌تواند بار سرمایه گذاری و تولید را هم در پیش بگیرید، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا اوراق را بها دهیم. نباید در سود اوراق و بازپرداخت آن حتی یک روز تاخیر بیفتد.

وی تصریح کرد: مردم باید دقیقا بدانند که دولت پای قول‌های خودش ایستاده است و دولت باید به مردم اعتماد بدهد تا به اوراق اعتماد کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها به بازار سرمایه کمک کرده و قیمت ارز را بالا برده است، تصریح کرد: بازار سرمایه می‌تواند در بازار اقتصادی و تحریم گره گشا باشد.

وی ادامه داد: بازار سرمایه می‌تواند در بازار اقتصادی و تحریم گره گشا باشد و هرچه بتوانیم اقتصاد را از دولت و شبه دولت بگیریم خوب و مفید است.

روحانی با بیان اینکه اقتصاد را باید به مردم واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مردم در NGO‌ها و سمن‌ها فعال شوند بهتر می‌توانند بهتر از دولت و شبه دولت عمل کنند و تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مردم در کمک به اقشار آسیب پذیر از دولت بهتر عمل می‌کنند، تصریح کرد: قبل از انقلاب همین مردم بودند که قرآن و دین و انقلاب را به مردم آموختند و هیچ کدام دولتی نبودند.بعد از انقلاب همواره سعی کردیم نهاد‌هایی که مردمی هم بودند را دولتی کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: کارمندان دولت از ساعت ۸ تا ۱۶ کار می‌کنند تا ساعت ۱۶ می‌شود کیفشان را بر می‌دارند و فرار می‌کنند، اما مغازه‌دار‌ها تا زمانی که مشتری دارند آن‌ها هم هستند. در دولت باید تا زمانی که مراجعه کننده است باید حضور داشته باشیم.بخش خصوصی بنابر اهداف و بخش دولتی ساعتی کار می‌کند

وی ادامه داد: به دژپسند گفتم در دوران شما بالاترین مسئله اصلاح امور بانک‌هاست. بانک‌ها گاهی کمک می‌کنند و گاهی باری بر دوش دولت هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت پایه پولی را بالا نمی‌برد بلکه این بانک‌ها هستند که باعث افزایش پایه پولی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها از یک طرف به مردم کمک می‌کند از طرف دیگر به جامعه فشار می‌آورند، تصریح کرد: اقتصاد کشور متاسفانه مبتنی بر بانک‌ها است و باید کم کم به سمت بازار سرمایه شیفت پیدا کنیم.

روحانی تصریح کرد: ممکن بود زمانی دولت نقدینگی ایجاد کند، اما امروز این گونه نیست و این افزایش کار بانک‌هاست.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید از بنگاه‌داری خارج شوند تا بتوانند عادلانه رفتار کند،

وی با طرح پرسش که این همه ساختمان و شعبه برای چی است، تصریح کرد: شعبات بانک‌ها بسیار زیاد هستند و به نظرم تا این حد نیاز نیست و یک رقابت ناسالم بین بانک‌ها ایجاد شده است.

روحانی با بیان اینکه نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها خیلی ضعیف است، خاطرنشان کرد: نظارت بانک مرکزی باید بر بانک‌ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از نقدینگی امروز به خاطر خیانت برخی از موسسات بود، تصریح کرد: آقای سیف این موسسات را بست که بزرگترین کارش بود و اقدامی تاریخی بود.

روحانی ادامه داد: زمان سیف نامه‌های ۹۰ امضا از افراد کذا و کذا می‌آمد و او را تحت فشار قرار می‌دادند و من به او گفتم نترس و کار را انجام دهید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز بهترین زمان برای اصلاح امور بانکهاست، تصریح کرد: برخی از بانک‌ها به صورت روزانه و ساعتی برای ما مشکل ایجاد می‌کنند، البته برخی بانک‌های سالم می‌توانند به ما کمک کنند.

روحانی با بیان اینکه تولیدات ما بدون کمک بانک‌ها راه نمی‌افتد، اظهار کرد: باید این تحریم را به خوبی بشکنیم و این کار را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید به آمریکایی با زبان روشن تفهیم کنیم که با زبان تهدید و زور با ما صحبت نکنند و باید برای همیشه تنبیه شوند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند فشار به مردم است، اظهار کرد: امروز شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی هم از آمریکا ناراضی هستند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم تا امروز و در تاریخ آمریکا کسانی به کاخ سفید آمده باشند که تا این دوره مخالفت تعهدات بین المللی و نژاد پرست باشند.

روحانی تصریح کرد: پیغام می‌دهند که بیایید مذاکره کنیم، شما اول به آن مذاکره قبلی پایبند باشید تا زمینه مذاکرات بعدی فراهم شود.

وی ادامه داد: در زمانی که نیویورک بودم رهبران ۴ کشور بزرگ برای مذاکره با ترامپ واسطه شدند اما این کار واسطه نمی‌خواهد اگر طرف مقابل منطق داشته باشد و به تعهداتش پایبند باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا حرفی می‌زند و اروپایی‌ها جلوی آن می‌ایستد یعنی به معنی پیروزی سیاست خارجی و دیپلماسی کشورمان است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا از همیشه منزوی‌تر است، همانطور که در برجام اکثر کشور‌ها حامی بودند، امروز هم بیشتر کشور‌ها حامی ایران هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما از لحاظ سیاسی و اقتصادی پیروز هستیم، تصریح کرد: در سازمان ملل دیدیم که چگونه کشور‌ها در سازمان ملل و شورای امنیت چگونه حامی برجام شدند.

وی با طرح این پرسش که اینکه امروز با زبان خودش ۸ کشور را معاف از خرید نفت ایران می‌کنند آیا این عقب نشینی آمریکا نیست؟، اظهار کرد: اینکه نسبت صادران ایران در ۷ ماه گذشته بیشتر از ۷ ماه ابتدای سال گذشته بوده آیا این موفقیت ایران نیست، بنابراین اینکه ایران امروز نفت خود را بفروشد پیروزی است.

وی با بیان اینکه امروز با افتخار تحریم را می‌شکنیم، تصریح کرد: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ همه کشور‌ها باید مقابل آمریکا بایستند.

روحانی با بیان اینکه امروز همه دنیا کنار ایران هستند که در طول تاریخ چنین چیزی نداشتیم، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به حرف ۳ الی ۴ ساله ما رسیدند که یمن راه حل نظامی ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قدم به قدم از اهداف خود عقب نشینی می‌کند، خاطرنشان کرد: آمریکا قدم به قدم از اهداف خود عقب نشینی می‌کند.

روحانی با بیان اینکه ماجرای قتل فجیع در استانبول آبروی آمریکا را در جهان برد، تصریح کرد: بحث ۱۵ و ۱۸ نفر و سلاخی یک نفر نیست، آمریکا در آخر هم از این منجلاب نجات پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم از ملت‌های منطقه حمایت می‌کنیم، ولی آمریکا افتخار می‌کند که از رژیمی که علیه فلسطین و یمن جنایت می‌کند حمایت کرده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد ایران را تضعیف و ملت ایران را ناامید کند که هرگز هم نمی‌تواند و امیدوارانه راه خود با وحدت کلمه و کنار گذاشتن سیاست بازی و حزب گراییادامه می‌دهیم.

روحانی با بیان اینکه انتخابات باید در همان روز برگزاری تمام شود و از فردایش باید رفاقت به جای رقابت باشد، خاطرنشان کرد: چرا ما هر روز همدیگر را اذیت می‌کنیم، بیاییم دشمن را اذیت کنیم.

وی ادامه داد: کاخ سفید براساس فیلم‌هایی که در خصوص حوادث دی ماه دیده بود تصمیم به خروج برجام گرفت، اما فیلم‌های بعدی آن که همه حوادث را شست و به دستش نرسید، از آن زمان وحدت ما بر روی آمریکا اثر بگذاریم.

وی با بیان اینکه ما باید مرگ بر آمریکایی که ما می‌گوییم، عملی کنیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای ملت ایران است، دعوای جناحی و حزبی باید کنار صندوق ختم شود.

روحانی با اشاره به اینکه آرای صندوق که شمرده شد باید کنار هم بایستیم، تصریح کرد: امروز با وحدت و تلاش مضاعف از تحریم عبور و تورم را مهار و مسیر رشد اقتصادی را مجددا آغاز می‌کنیم و آمریکا را می‌شکنیم.

وی ادامه داد: از اول ۹۲ قول دادیم که تورم را تک رقمی می‌کنیم دوستان اقتصاد دادن ما به من اعتراض کردن چرا گفتی تورم را تک رقمی می‌کنید.

روحانی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تورم را تک رقمی کنیم و رشد اقتصادی ما در سال ۹۵ در دنیا اول بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم فکر می‌کنند شیر نفت را باز کنیم نفت فروش می‌رود، خیر بلکه این هزارتا فراز و نشیب دارد.

وی تصریح کرد: ما سه بار در مصاف بین المللی مقابل آمریکا پیروز شدیم و این پیروزی را رسانه‌ها به مردم اطلاع دهند.

روحانی اظهار کرد: خود آمریکایی‌ها اعتراف کردند که در تحریم نفتی ایران شکست خوردند و ما با افتخار اعلام می‌کنیم که تحریم‌های ظالمانه را دور می‌زنیم.

کد خبر: 975839

وب گردی

وب گردی