فضای رشد برای کسب و کارهای دانش محور در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه می یابد

مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درصدد فراهم کردن توسعه فضای رشد برای کسب و کارهای دانش محور هستیم. می خواهیم محیطی توأم با امید را جهت پیشرفت کارآفرینان فراهم کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، دکتر حامد افشاری مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تبریز، گفت: سیزده آبان ماه نمادی از استکبار ستیزی است و هم اکنون با شرایط فعلی تحریم ها می توان یکبار دیگر با ارائه راهکارها و برنامه های نظام مند در برابر تحریم ها ایستادگی و با شرایط مقابله کرد.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف مراکز رشد و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه فضای کارآفرینی در دانشگاه است. البته لازم است فضای کارآفرینی پیش از دبستان فراهم شود.

وی افزود: هدف مرکز مشاوره مراکز رشد و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی ، فراهم کردن بستری جهت ارائه داستان های موفقیت کارآفرینان جهت نشاط و امید است. مطرح کردن موفقیت ها، زمینه را برای موفقیت و نشاط و امید کارآفرینی فراهم می سازد.

افشاری با اشاره به اینکه نگاه ما به مسائل باید نگاه مسئله محور باشد، تصریح کرد: درصدد فراهم کردن توسعه فضای رشد برای کسب و کارهای دانش محور هستیم و می خواهیم محیطی توام با امید را جهت پیشرفت کارآفرینان فراهم کنیم.

مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: لازمه و پشتوانه شرکت های دانش بنیان، فناوری است این درحالی است که درحال حاضر استخوان بندی دانشگاه ها به لحاظ فناوری چندان محکم و قوی نیست.

وی گفت: اگر طرح ها و پژوهش های علمی را با دانش فنی تعمیق دهیم و دانش فنی را به فناوری تبدیل کنیم و همچنین فناوری را به شرکت های داشن بنیان تبدیل کنیم، زمینه و بستر لازم را فراهم کرده ایم.

افشاری افزود: باتوجه به اینکه نمایشگاه فناوری های نو و ربع رشیدی به بلوغ رسیده است، سعی کردیم این نشست را همزمان با این نمایشگاه برگزار کنیم که بیش از هزار و 600 طرح در نمایشگاه شرکت دارد.

وی در پایان افزود: سعی داشتیم تمامی طرح های دانشگاه آزاد اسلامی را در این نمایشگاه با تمام توان برگزار کنیم تا در این راستا نیز الگوهایی بدست آوریم که منجر به هم افزایی بین مراکز رشد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975847

وب گردی

وب گردی