داستان بورگواردهایی که پشت گمرک خاک می‌خورند + تصاویر

برخلاف برخی از اظهارنظرها، خودروهای بورگوارد از سوی کیان موتور وارنا نزدیک به 4 ماه است که وارد کشور شده ولی به دلیل محدودیت‌های واردات، هم‌چنان در حیاط گمرک خاک می‌خورند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، ممنوعیت واردات خودرو و مسایل بعد از آن دامان بسیاری از شرکت‌های واردکننده را گرفت. برخی از شرکت‌ها زیر دین تعهدات خود مانده‌اند ولی دولت نسبت به این قضیه توجهی ندارد. شرکت کیان موتور وارنا که به‌عنوان نماینده Borgward شناخته می‌شد، با اخذ تمامی مدارک مرتبط با واردات شاسی‌بلندهای مدل BX7‌ و BX5 هنوز هم موفق به ترخیص این خودروها از گمرک نشده است.

این در حالی است که این خودروها حدود 4 ماه است که در گمرکات کشور گرفتار شده‌اند و هم‌چنان منتظر تغییر قوانین و یا حداقل تجدیدنظر درمورد برخی از وارداتی‌ها هستند.

شرکت کیان موتور وارنا نماینده بورگوارد در ایران، فعالیت خود را از اسفند سال 96 آغاز کرد و در این راستا اقدام به پیش‌فروش دو مدل BX7‌ و BX5‌ کرد که تا پیش از آغاز ممنوعیت واردات خودرو در تیر ماه امسال، چند دستگاه از این خودروها نیز به صورت شماره‌شده به دست مشتریان رسید. خریداران خودروهای بورگوارد، بخشی از مالکان حدود ۱۴۰۰۰ دستگاه خودرویی هستند که به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در گمرکات کشور در انتظار مجوز برای ترخیص هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975855

وب گردی

وب گردی