در مدرسه ثبت نامم نکردند و پیگیر دانشگاه هم نشدم/ استارتاپی دارم که زندگی معلولین را متحول می‌کند

نابغه توان‌یاب گفت: من تحصیل نکرده ام چون هیچ مدرسه ای من را ثبت نام نمی کرد؛ در خانه به کمک مادر و خواهرم، خواندن و نوشتن را یاد گرفتم.

وحید رجبلو در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتشار خبری مبنی بر عدم صدور کارت معافیت او از خدمت مقدس سربازی با وجود 98 درصد معلولیت اظهار داشت: بله، در روند صدور کارت معافیت، اذیتم کرده و کارتم را صادر نکردند. یک سری راهنمایی های اشتباه انجام دادند. سیستم در واقع اینگونه است. کسی که معلولیت بالایی دارد، نیازی به کمیسیون پزشکی ندارد ولی در مجموع ماجرا پیچیده شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح) از موضوع باخبر شد و کارم را پیگیری کرد و زمانی که مطلع شد، جا خورد. او و سرهنگ نیک نورد از موضوع عصبانی شدند که چرا تا این اندازه مرا دواندند. به من گفتند اجازه بده کارهایت را انجام دهیم و بعد صحبتی انجام بده تا دیگر بچه هایی که برای دریافت کارت معافیت اقدام می کنند، به مشکلات مشابهی دچار نشوند.

این نابغه توان‌یاب در خصوص اینکه به او لقب «استیون هاوکینگ ایران» داده اند، تصریح کرد: این لقب را به من داده اند. او آدم بزرگی بود؛ ولی دوست دارم اگر هم لقبی به من می دهند، همان وحید رجبلو باشم و در کنارش نابغه یا هر چه که دوست دارند، بگویند.

وی افزود: من برنامه نویس هستم و در حال حاضر روی بزرگ‌ترین پروژه ام که یک «استارتاپ» است، کار می کنم. این استارتاپ در مورد خدمات رسانی آنلاین به معلولین در زمینه های سلامت، رفت و آمد و ... است و از داخل خانه، سرویس را تهیه می کنیم و به ما ارائه می شود و اعتقاد دارم زندگی معلولین را متحول می کند.

رجبلو در پاسخ به این سؤال که آیا حمایت های لازم از او صورت گرفته یا خیر، گفت: تنها حمایتی که از من انجام شده از سوی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده که یک دفتر در تهران به من داده است.

وی با اشاره به اینکه تحصیلات آکادمیک نداشته، خاطرنشان کرد: من تحصیل نکرده ام چون هیچ مدرسه ای من را ثبت نام نمی کرد. در خانه به کمک مادر و خواهرم، خواندن و نوشتن را یاد گرفتم و امتحانی غیر حضوری دادم. پیگیر دانشگاه هم نبودم چون وقتی شروع به برنامه نویسی کردم و کسب و کارم را راه انداختم، دیگر به دنبالش نرفتم.

رجبلو در پایان، درباره اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیلات ویژه ای را برای نخبگانی که تحصیل نکرده اند در نظر می گیرد، گفت: چنین چیزی را نشنیده بودم و نمی دانستم؛ اما دیگر مشغول به کار شده ام و روی پروژه هایم تمرکز کرده ام.

انتهای پیام/

کد خبر: 975863

وب گردی

وب گردی