دانشگاه آزاد اسلامی تأثیر بسزایی در کاهش مصرف مواد مخدر دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با بهره مندی از قابلیت های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی می توانیم تأثیر بسزایی در افزایش آگاهی جوانان و همچنین کاهش مصرف مواد مخدر در سطح کشور داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اثرگذاری فعالیت­ های فرهنگی در پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: دانشجویان کشور جوانان پاک و نخبه ای هستند که کار برای این نسل جوان، با ارزش و عبادت است.

وی با بیان اینکه همواره پیشگیری بهتر، ارزانتر و سهل تر از درمان است، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر همانند فرو رفتن در باتلاق است که هر لحظه وضعیت از قبل بدتر و بحرانی تر می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اعتیاد عواقب سوء بسیاری همانند خودکشی، طلاق، توهم، دزدی و ... دارد که به مراتب از خود اعتیاد خطرناک تر است و معتادان در معرض انواع و اقسام آسیب های اجتماعی قرار دارند.

دکتر کلانتری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، خاطر نشان کرد: این دانشگاه با تعداد زیادی از جوانان و دانشجویان رو به رو است که در برابر ناهنجاری های اجتماعی به شدت آسیب پذیر هستند و ضرورت دارد راهکارهای جدی در این زمینه اتخاذ شود.

وی ادامه داد: باید با برگزاری کلاسهای آموزشی، نمایش فیلم، کارگاه های آموزشی ترک اعتیاد، نشست های تخصصی و ... جوانان را نسبت به پدیده شوم مصرف مواد مخدر آشنا کنیم، به طوری که وقتی در معرض انواع مواد مخدر قرار گرفتند، بتوانند با آگاهی از کنار آنها عبور کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه مواد مخدر صرفاً یک بحث فردی و اجتماعی نیست، گفت: شیوع مواد مخدر دیگر یک موضوع فردی و اجتماعی نیست، بلکه به یک موضوع کاملاً سیاسی تبدیل شده و دشمنان از این حربه به بهترین شکل استفاده می کنند. وقتی جوانان یک کشور درگیر مواد مخدر شوند، قطعاً آن کشور به راحتی تحت تسلط بیگانگان قرار خواهد گرفت.

دکتر کلانتری به پتانسیل و ظرفیت های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه دارای واحدها و مراکز آموزشی مختلف با امکانات فوق العاده است، که با بهره مندی از قابلیت های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی می توانیم تأثیر بسزایی در افزایش آگاهی جوانان و همچنین کاهش مصرف مواد مخدر در سطح کشور داشته باشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی نقش بی بدیلی در آگاهی جوانان از عواقب سوء مصرف مواد مخدر دارد

دکتر پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخد نیز در این جلسه گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اولویت مواد مخدر از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، چرا که طلاق، حاشیه نشینی، خیابان گردی و ناهنجارهای دیگر ریشه در اعتیاد دارد.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری کشور و جهان نقش بی بدیل و بی نظیری در آگاهی جوانان از عواقب سوء مصرف مواد مخدر و عدم گرایش آنان دارد.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک محیط علمی بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است که می تواند در تولید محتوا، تربیت کادر متخصص، دانش فنی و ... خدمات ارائه دهد.

دکتر افشار با تأکید بر حمایت از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که مرتبط با موضوع مواد مخدر هستند، گفت: این دانشگاه با سوق دادن پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری دانشجویان خود به موضوعات پیشگیری و درمان مواد مخدر نقش مؤثری را در کاهش مصرف این­گونه مواد ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975866

وب گردی

وب گردی