انجمنی  از دل دانشگاه بورچ برای حمایت  تولید داخلی

باشگاه توسعه کسب و کار توسط دانشجویان دانشگاه بورچ در بوسنی و هرزگوین تاسیس شده و هدف آن ایجاد پل ارتباطی بین دانشجو و دنیای کسب و کار بیرونی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، باشگاه توسعه کسب و کار (Business Development Club) می کوشد تا حرفه های دانشجویی را به گونه ای توسعه دهد تا دانشجو برای زندگی تجاری آینده خود آماده شود. این باشگاه با نظارت دپارتمان مدیریت دانشگاه بورچ با حمایت کامل دانشجو و دپارتمان فعالیت می کند.

BDC برگزار کننده بسیاری از رویدادها و جلسات تجاری در دانشگاه بورچ است که باعث شده بسیاری از شرکت های تجاری به این دانشگاه مراجعه کنند.

اعضای این باشگاه هر ساله و از سال 2013 انجمنی را برای حمایت از تولید داخلی برگزار می کنند.

بحث های مطرح شده در این انجمن شامل استاندارد های کیفیت و راه های ممکن برای بهبود و تقویت اقتصاد داخلی است.

BDCفضای حمایتی و مثبتی را بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه بورچ فراهم می کند.

درباره انجمن

باشگاه توسعه کسب و کار و Kupujmo i koristimo domaće kvalitetno proizvdeno انجمن تولید داخلی را با شعار « تولید، ارتقاء، خرید و استفاده از محصولات داخلی» راه اندازی کرده است.

تاکنون 6 دوره از جلسات این انجمن در سال های 2013 تا 2018 برگزار شده است که مهمانان برجسته ای از اقتصاد، بخش های اجتماعی- سیاسی، سازمان های غیردولتی و جامعه دانشگاهی در آن حضور می یابند. این تیم سعی می کند تا از طریق مشارکت در بحث های گروهی، به چالش های اقتصاد داخلی پاسخ داده و نتایج آن را به جامعه منعکس نماید.

سال 2013

برخی از موضوعات مورد بحث در سال اول این انجمن عبارتند از:
.1
راه رسیدن به بهترین محیط برای توسعه اقتصادی چیست؟
.2چگونه می توان ارتقاء محصولات داخلی را بهبود بخشید؟
.3چگونه می توان آموزش را به نیازهای مداوم بازار متصل کرد؟
بزرگ‌ترین اهمیت نتیجه این پروژه، تولید ایده ای دانش محور و متخصصانه است.

سال 2014

بعد از برگزاری موفق در سال 2013 انجمن به بحث های گروهی با کارآفرینان موفق در بوسنی و هرزگوین و همچنین سخنرانی و ارائه موفق ترین طرح ها از نمایندگان شرکت های داخلی اختصاص یافت.

سال 2015

انجمن بر تأثیر خرده فروشی بر توسعه تولید داخلی تمرکز یافت. در این دوره «کمال کزاریچ»، رئیس بانک مرکزی این کشور اشاره کرد که با افزایش آگاهی شهروندان از شناخت و خرید محصولات داخلی، کسری تجاری کاهش و ارز از کشور خارج نخواهد شد. بدین ترتیب فرصت های جدید استخدام نیز به وجود خواهد آمد. وی از دانشجویان به عنوان سفرای ارتقاء داخلی نام برد.

سال 2016

انجمن در این دوره دانشگاه Apeiron و اتاق بازرگانی بوسنی را نیز با خود همراه ساخت. موضوع اصلی در این دوره از انجمن «کیفیت، روشی برای موفقیت» بود.

با توجه به شعار آن دوره از نشست، نتیجه گیری این بود که پیش نیاز اساسی برای موفقیت در توسعه و ادامه خرید محصولات داخلی کیفیت است. علاوه بر این، بهبود مستمر کیفیت با استانداردهای اتحادیه اروپا قطعا تعداد مشتریان را در بازار داخلی و بین المللی افزایش خواهد داد.

شرکت کنندگان این انجمن از تولید کنندگان داخل خواستند تا در فرآیند تولید توجه خاصی به کیفیت داشته باشند؛ زیرا ادامه خرید محصولات داخلی تنها راه کمک و بهبود رونق بوسنی و هرزگوین است.

سال 2017

در این دوره دانشجویان دانشگاه توزلا با انجمن همراهی داشتند و موضوعات مورد بحث در مورد «رسیدن از صادرات به یک اقتصاد قوی تر» بود. این انجمن که در آگاهی بخشیدن به شهروندان در مورد اهمیت خرید محصولات داخلی فعالیت می کرد این بار روی مسئله صادرات این کالا به خارج از کشور متمرکز شد.

نمایندگانی از شرکت های آی تی مستقر در بوسنی نیز در این دوره شرکت و سعی کردند تا اهمیت صادرات در دنیای فناوری اطلاعات را بیان کنند که در واقع نشان دهنده جایگاه شرکت های فناوری اطلاعات در بوسنی و هرزگوین است.

در جریان بحث، شرکت کنندگان درباره اهمیت، موارد ضروری در فرآیند صادرات و چالش هایی که شرکت ها با آن روبرو هستند، بحث کردند.

از نظر شرکت کنندگان به دلیل توانایی بالقوه بخش فناوری اطلاعات، اقتصاد بوسنی و هرزگوین در حال پیشرفت است.

سال 2018

در سال جاری موضوع اصلی مورد بحث انجمن «روند بازاریابی جدید در بازار داخلی» بود. شرکت کنندگان در نشست از رشته های مختلف بازاریابی بودند که نظرات خود را در این زمینه ارائه کردند.

در این نشست بر اهمیت بازاریابی در کسب و کار و آنچه که در پشت صحنه بازار بیرون اتفاق می‌افتد، تاکید شد.

در جریان بحث، هر یک از اعضای هیات مدیره شرکت ها، در مورد دیدگاه شخصی و کلی خود در مورد بازاریابی حال حاضر و جایگاه بوسنی در مقایسه با سایر کشورها و چالش هایی که شرکت هایشان با آن مواجه هستند، صحبت کردند.

شناخت نیازهای واقعی بازار و آنچه که در واقع مشتریان یک محصول خاص را جذب می کند، اهمیت بسزایی دارد و لازم است که با توجه به جمعیت هدف بودجه اختصاص داده شود.

نتیجه گیری مهم نشست امسال این بود که بازاریابی نمی تواند بدون توجه به واقعیت و نمونه های واقعی موفق شود؛ از طرفی بازاریابی از نظریات تئوری نیز جدایی ناپذیر است. برای موفقیت در بازاریابی باید به تجربیات دنیای واقعی افراد در این حوزه رجوع کرد.

دانشگاه بورچ با استفاده از این انجمن سعی دارد که با بالا بردن آگاهی شهروندان این کشور به ویژه جوانان، اهمیت خرید محصولات داخلی و صدور آن ها به کشورهای دیگر را در جامعه خود نهادینه کند.

حامیان و مؤسساتی که از این انجمن پشتیبانی می کنند، اهمیت و اثرگذاری این انجمن را نشان می دهند. برخی از این حامیان عبارتند از: اتاق مبادلات خارجی، اتاق بازرگانی، انجمن خرید و استفاده از تولیدات داخلی.

این انجمن در سال 2018 روند بازاریابی جدید در بازار داخلی را مورد بررسی قرار داده است.

این دانشگاه با همکاری این انجمن به بررسی موانع واقعی موجود در بازاریابی بوسنی و هرزگوین می پردازد و راه حل ها و پتانسیل های موجود را برای این مشکلات می سنجد.

این انجمن دیدگاه های شخصی و عمومی اعضای هیات مدیره شرکت ها را در مورد بازاریابی حال حاضر و چالش هایی که شرکت هایشان با آن مواجه هستند، بررسی می کند.

انجمن دانشگاه بورچ، طی بررسی های خود به این نتیجه رسیده است که برای حمایت از تولیدات داخلی ابتدا لازم است که نیازهای واقعی بازار و آنچه که در واقع مشتریان یک محصول خاص را جذب می کند، درک کنیم و سپس با توجه به اندازه جمعیت و نظریه غالب افراد به تخصیص بودجه مناسب بپردازیم.

شرکت های بازاریابی برای مشتریان با ایده ها و خواسته های خاص خود احترام می گذارند و باید به خواسته های مشتریان نهایی که برای تبلیغ آن ها اهمیت دارد، توجه کنند.

این مسئله برای شرکت های بازاریابی بسیار مهم است که به ایده ها و خواسته های مشتریان خود توجه داشته باشند؛ اما از طرفی دیگر خواسته های مشتریان نهایی که تبلیغات برای آن ها فرآهم می شود نیز در موفقیت پروژه بسیار اهمیت دارد.

مسئله مهمی که توسط دانشجویان این دانشگاه ارائه شده این است که در مسئله بازاریابی برای تولیدات داخلی باید نمونه های واقعی در بازار کار را در نظر گرفت؛ زیرا بازاریابی بدون واقعیت و نمونه های واقعی از بازار کار درست انجام نمی شود و دانشجویانی که در زمینه بازاریابی در حال فعالیت هستند باید با نمونه های واقعی دنیای کار، آشنایی لازم را به دست آورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975886

وب گردی

وب گردی