ظرفیت آموزشی و پژوهشی مدارس سما نسبت به غیرانتفاعی‌ها بالاتر است

مدیر مدارس سما استان تهران گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مسئله مدارس سما جذب دانش آموز بیشتر است چون بر مبنای ظرفیت مناسب آموزشی و پژوهشی که نسبت به مدارس غیر دولتی داریم جذب دانش آموز بر مبنای توانمندی موجود نبوده است.

دکتر حسین اسماعیل زاده مدیر مدارس سما استان تهران در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت مدارس سما استان تهران و مسائل پیش رو در این مدارس گفت: باتوجه به عملکرد تحسین برانگیز مدارس سما در راستای آموزش و تربیت نسل امروز با چالش جدی رو‌به‌رو نیستیم و تقریبا تمام مدارس سما استان تهران شرایط خوبی دارند و از سود‌دهی مناسبی برخوردارند.

وی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین مسئله مدارس سما، جذب دانش آموز بیشتر است چون بر مبنای ظرفیت مناسب آموزشی و پژوهشی که نسبت به مدارس غیر دولتی داریم جذب دانش آموز بر مبنای توانمندی موجود نبوده است؛ اما با توجه به شرایط روبه رشدی که داریم قطعا در سال آینده بیشترین تعدا دانش آموز در سطح کشور را خواهیم داشت.

مدیر مدارس سما استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری 22 مدرسه را در سطح استان تهران توسعه دادیم و بر مبنای سیاست‌گذاری که در هیات امنای دانشگاه آزاد صورت گرفت تعداد این مدارس به بیش از هزار مدرسه خواهد رسید.

اسماعیل زاده درباره جایگاه مدارس سما در سراسر کشور تا سال 1404 تاکید کرد: بر مبنای تحقق اهداف 1404، هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی یک شورای عالی را برای مدارس سما تشکیل داده که شکل جدیدی از مدرسه داری توسط مدارس سما ارائه خواهد شد و بر همین مبنا مدارس سما در آینده نزدیک می‌‌‌‌توانند در جایگاه نخست مدارس غیر دولتی کشور قرار گیرند.

وی درباره انتقال ارزش‌‌‌ها به دانش آموزان در مدارس متذکر شد: زنده نگه داشتن ارزش‌‌های انقلابی و اسلامی در میان نسل جوان امروز جز واجبات آموزش در مدارس است که دانش آموزان باید در مدرسه که بعد از خانواده پایگاه مهم یادگیری آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی است آموزش‌های کافی را دیده تا نسلی پرورش یابد که پیام رسان ارزش‌های فرهنگی و انقلابی به نسل‌های بعد باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975895

وب گردی

وب گردی