سردار کوثری: آمریکا دست از پا خطا کند، زودتر ازموعد نابود خواهد شد

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران گفت: آمریکایی ها خوب می دانند که اگر دست از پا خطا کنند، زودتر از موعد مقرر نابود خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ سردار محمد اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله () تهران در همایش زنده باد مرگ بر آمریکا که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد،‌اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت به طوری بود که حتی در پیاده روهای خیابان های اطراف سفارت آمریکا در ایران هیچ کس جرات عبور و مرود نداشت.

وی ادامه داد: از سال 1332، به شکل علنی و به وسیله مسئولان بی کفایت آن زمان، آمریکایی ها پایشان به کشور باز شد و همچنین با کودتای 28 مرداد، آن ها جایگزین انگلیسی ها شدند.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران گفت: وضعیت آنقدر بد بود که می توان گفت آمریکایی ها حاکم بر کشور بودند، به عنوان مثال به اسم توریست با حضور، مساجد شهر تهران به مقدسات مذهبی ما بی حرمتی می کردند. به گفته مورخان، بیش از 50 هزار مستشار آمریکایی در کشور حضور داشتند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در سال 43، بر علیه لایحه کاپیتالاسیون خروشید که این خروش در نهایت منجر به تبعید امام به ترکیه شد. این یکی از حوادث روز 13 آبان است.

سردار کوثری با بیان اینکه تا سال 1358 مستشاران آمریکایی در ایران حضور داشتند، تصریح کرد: با تسخیر لانه جاسوسی آن ها می توان گفت که پایشان از کشور قطع شد.

وی اذعان کرد: در زمان رژیم پهلوی،‌حدود 6.5 میلیون بشکه نفت استخرام می کردیم که نیم میلیون آن مصرف داخلی بود و باقی آن را به کشورهای دیگر صادر می کردیم،‌اما از این پول حاصل از فروش نفت، حدود 16 درصد آن سهم ایران بود،‌لذا کشور ما توانایی تامین نیازهای اولیه مردم را نداشت،‌اما آمریکایی ها تجهیزات نظامی پیشرفته ای در اختیار ما می گذاشتند تا منطقه را برای آن ها امن نگه داریم.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران اضافه کرد: مهم ترین هدف آمریکا از این اقدام، حفظ امنیت اسرائیل بود؛ آمریکا در آن زمان روزانه 20 تا 22 میلیون بشکه نفت نیاز داشت که 6 میلیون آن از طریق ایران تامین می شد که شهم حاصله ایران از این فروش نفت حدود 16 درصد بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در زمان رژیم پهلوی به طور کامل مصونیت داشتند، اذعان داشت:‌ آن ها امکاناتی را در اختیار داشتند که حتی از کل بودجه ارتش پهلوی نیز بیشتر بود؛ در این هنگام بود که امام خمینی (ره) با روحیه جوان و پرخروش خود، در برابر آمریکا قیام کرد و انقلاب اسلامی سال 57 را رقم زد.

کوثری با تاکید بر اینکه دو عامل پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری و مردم بودند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)،‌سیاست های امیرالمومنین(ع) را پیاده می کرد و به صورت صریح و واضح، مواضع خود را بیان می کرد؛ حرکت حضرت امام، یک پدیده نو بود و با سیاست های آن زمان همخوانی نداشت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی ها توطئه های خود را طراحی کردند،‌آن ها ایتدا گروه های ضدانقلاب را در استان های مرزی کشور فعال کردند.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران ادامه داد: در نهایت، هنگامی که مشخص شد تمامی توطئه های آن ها در لانه جاسوسی برنامه ریزی می شود،‌دانشجویان خط امام با یک حرکت انقلابی،‌این لانه را به تصرف خود درآوردند که حضرت امام در این زمینه فرمودند:«این حرکت انقلاب دوم بود.» در واقع می توان گفت مرگ بر آمریکای واقعی از 13 آبان آغاز شد.

وی بیان کرد: در آن زمان بسیاری از سیاستمداران کشور،‌ از این حرکت دانشجویان ترسیده بودند به طوری که چند روز قبل از تصرف لانه جاسوسی، هیاتی از دولت موقت به الجزایر سفر کرد و بدون اطلاع امام،‌با آمریکایی ها به طور مستقیم مذاکره کردند؛ آن ها به دنبال این بودند که آمریکایی ها و عوامل آن ها را در کشور تقویت کنند اما در نهایت لانه جاسوسی آمریکا تصرف شد و یک روز پس از این اتفاق، دولت موقت استعفای خود را اعلام کرد.

کوثری گفت: در سال ۱۳۵۸ صدام‌حسین به وسیله آمریکا بر سر کار آمد و آمریکا آنچنان ارتش عراق را تجهیز کرد که آن ها ایرانی که در ژاندارم منطقه بود تهدید به تصرف ۳ روزه خوزستان کردند؛ اما امام(ره) با صلابت در برابر آن‌ها ایستاد زیرا که به هیچ قدرتی جز قدرت خداوند وابستگی نداشت.

وی در ادامه برعرضگی سردمداران کشور در زمان قاجار و پهلوی را از دلایل اصلی حضور آمریکایی ها در منطقه دانست و یاد آور شد: پس از پیروزی انقلاب، مردم ایران با دست خالی ۸ سال در برابر استکبار ایستادند و اجازه ندادند حتی یگ وجب از خاک ایران کم شود.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: استکبار به معنی روحیه تکبر، خودخواهی و زورگویی آمریکاست و امام(ره) در یک جمله آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ توصیف کرد؛ آمریکا به وسیله همین روح شیطانی خود توطئه های خود را ادامه می دهد.

کوثری افزود: اگر آمریکایی ها توانایی داشتند، تا کنون چندین بار به ایران حمله کرده بودند اما این را به خوبی می دانند که گر دست از پا خطا کنند زود تر از موعد مقرر سقوط خواهند کرد؛ مرگ‌ بر آمریکا باید تا سقوط کامل آمریکا و رژیم صهیونیستی زنده بماند.

وی در پایان اظهار کرد: ما دستان دزدان خارجی را از ایران قطع کرده ایم اما دست دزدان داخلی نیز باید قطع شود و این کار را خواهیم کرد؛ مصمم و محکم پشت رهبری حرکت خواهیم کرد تا انقلابی را که به سمت اصلاح جامعه بشری حرکت می کند به سر منزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975905

وب گردی

وب گردی