اتحادیه اروپا بیانیه روز جمعه خود در مخالفت با تحریمها علیه ایران را دوباره بازنشر کرد

کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا بیانیه روز جمعه خود در مخالفت با تحریمهای آمریکا علیه ایران را به توجه به آغاز این تحریمها و به منظور تاکید مجدد بر مواضع خود در روز دوشنبه دوباره بازنشر کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا بیانیه روز جمعه خود در مخالفت با تحریمهای آمریکا علیه ایران را به توجه به آغاز این تحریمها در روز دوشنبه دوباره بازنشر کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه و دارایی سه کشور اروپایی برجام ساعاتی پس از اعلام کلیات دور جدید تحریم‌های آمریکا، روز جمعه بیانیه‌ای مشترک در خصوص تلاش‌های ادامه‌دارشان برای مقابله با این تحریم‌ها منتشر کردند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با توجه به آغاز رسمی دور تازه تحریمها، تصمیم گرفت این بیانیه را مجددا منتشر و بر مواضع خود در این زمینه تاکید کند.

در این بیانیه از محاسن برجام و پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد از آن گفته شده و البته از ایران هم خواسته شده که کماکان به برجام پایبند بماند. اروپایی‌ها در بندهای بعدی بیانیه خود نوشته‌اند: «هدف ما حمایت از اروپایی‌هایی است که در تجارتی مشروع، با ایرانیان وارد تعامل شده‌اند.»

«پیر مسکوویسی» کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا نیز امروز دوشنبه در واکنش به آغاز اجرای دور دوم تحریمهای آمریکا علیه ایران گفت که این اتحادیه با تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌های نفتی و مالی علیه ایران مخالف است.

این مقام اروپایی در این مورد به رادیو «فرانس‌اینفو» گفت: «اتحادیه اروپا با این موضوع موافق نیست.»

به دنبال خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 در اردیبهشت ماه سال جاری، کشورهای اروپایی به همراه روسیه و چین ضمن مخالفت با این تصمیم واشنگتن، بر لزوم حفظ برجام و همچنین برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصل از برجام تاکید کردند.

کشورهای اروپایی همچنین ضمن مخالفت با بازگرداندن تحریمهایی که به واسطه برجام لغو شده بود، از ایجاد ساز و کاری ویژه در زمینه مبادلات مالی با ایران خبر دادند. هرچند این سازو کار هنوز راه اندازی نشده است اما کشورهای اروپایی به طرف ایرانی قول داده‌اند تا اوایل سال آینده میلادی به صورت عملی بتوان از آن در مبادلات دوجانبه استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975907

وب گردی

وب گردی