ایران و فرانسه به «بیماری پیوند علیه میزبان» می‌پردازند

نخستین سمپوزیوم «بیماری پیوند علیه میزبان (GvHD)» با همکاری مشترک ایران و فرانسه به همت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، بیماری پیوند علیه میزبان، عارضه‌ای است که به دنبال پیوند آلوژنیک سلول‌های بنیادی خون‌ساز رخ داده و از علل اصلی مرگ‌ومیر پس از پیوند است.
سمپوزیوم بیماری میزبان علیه پیوند (GvHD) فرصتی است که دانشمندان و پژوهشگران در زمینه GvHD را از سرتاسر جهان گردهم آورده تا یافته‌های جدید و ارزشمند خود در تشخیص و درمان این بیماری را با یکدیگر در میان بگذارند. سمپوزیم یاد شده به بحث و بررسی یافته‌های جدید در زمینه GvHD خواهد پرداخت.
محورهای اصلی این سمپوزیوم نگرش نو به پاتوفیزیولوژی و درجه‌بندی بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛ درمان‌های جدید و درحال‌توسعه برای بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛ کارآزمایی های بالینی بیماری پیوند علیه میزبان؛ نقش منبع سلول و ترکیب بافت پیوندی در بروز بیماری پیوند علیه میزبان؛ سلول درمانی برای بیماری پیوند علیه میزبان؛ بیومارکرهای مرتبط با بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛ فتوفورزیس برای بیماری پیوند علیه میزبان؛ دست ورزی گرفت برای پیشگیری از بیماری پیوند علیه میزبان است.
نخستین سمپوزیوم «بیماری پیوند علیه میزبان (GvHD)» 7 الی 10 آذرماه 1397 با همکاری مشترک ایران و فرانسه به همت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975912

وب گردی

وب گردی