مضرات استفاده از تلفن همراه هوشمند برای کودکان و نوجوانان

پژوهشگران با انجام برخی تحقیقات تاکید کردند استفاده کودکان و نوجوانان از گوشی های هوشمند مضرات شدید و قابل توجه جسمی و روحی برای آنها در پی دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از پژوهش های انجام شده بر ارتباط استفاده از گوشی های هوشمند و به‌وجود آمدن مشکلات برای سلامت روانی صحه گذاشته اند؛ اما تحقیق انجام شده جدید مسئله‌ای خطرناک‌تر را کشف کرده است.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس اعلام کرد استفاده از گوشی های هوشمند برای کودکان به ویژه کودکان زیر دو سال بسیار خطرناک است.

نتایج این پژوهش که در نشریه «گزارشات پزشکی پیشگیرانه» منتشر شده بیانگر آن است که تنها یک ساعت استفاده از گوشی هوشمند می‌تواند به کودک آسیب رسانده و برای نوجوانان خطراتی مانند استرس و افسردگی علاوه بر کاهش قدرت خود کنترلی و ثبات عاطفی را در پی دارد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که نوجوانان بین 14 تا 17 سال بیشتر دچار این تاثیرات منفی می شوند. علاوه بر آن که این تاثیرات منفی برای کودکان در زمان رشد مغز آنها بسیار خطرناک‌تر است.

در ادامه این پژوهش آمده است کودکان در مهد کودک ها به طور فزاینده ای از گوشی های هوشمند استفاده می کنند که این مسئله در آینده قدرت آنها برای تسلط بر اعصاب و آرامش آنها را تضعیف خواهد کرد.

بر اساس بخش دیگری از نتایج این تحقیقات همچنین کودکان 11 تا 13 سال که یک ساعت در روز از گوشی های هوشمند استفاده می کنند فرصت یادگیری چیزهای جدید یا به طور دقیق تر کنجکاوی خود در یادگیری را از دست می دهند.

کد خبر: 975924

وب گردی

وب گردی