سوابق تحصیلی داوطلبان با حداکثر 30 درصد تأثیر مثبت درنظر گرفته می شود

در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شد که سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق آزمون سراسری در سال ۱۳۹۸ با "حداکثر ۳۰ درصد تأثیر مثبت" درنظر گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز، در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که عصر روز گذشته در محل وزارت علوم برگزار شد، مصوب گردید که سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق آزمون سراسری در سال ۱۳۹۸ با "حداکثر ۳۰ درصد تأثیر مثبت" درنظر گرفته شود.

در این جلسه که با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد، مصوب شد در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال ۹۸ به بعد حداقل ۸۵ درصد ظرفیت کل آموزش عالی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام شود.

در پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به روش پذیرش با آزمون در سال ۱۳۹۸، سوابق تحصیلی با حداکثر ۳۰ درصد تاثیر مثبت ملاک قرار می‌گیرد. به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای سال ۱۳۹۹ به بعد دررشته محل‌های با آزمون، میزان و نحوه سوابق تحصیلی، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه تهیه و برای تصویب و اعلام به شورای سنجش و پذیرش ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975942

وب گردی

وب گردی