دانشجویی که 33 بار در آزمون ept  دانشگاه آزاد شرکت کرده است!

دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویانی داریم که 33 بار در آزمون زبان شرکت کرده اند و نتوانسته اند نمره 50 را کسب کنند.

پروین افشار در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اعتراض دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد به آزمون جامع اظهار داشت: حدود دو سال است کمپینی در اعتراض به مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آموزشی و پژوهشی تشکیل شده است. دانشگاه آزاد با توجه پذیرشی که در تعداد دانشجوها داشته، می خواهد همزمان کیفیت آموزشی و پژوهشی را هم بالا ببرد و مصوباتی که انجام می شود مبنی بر افزایش کیفیت در این دو بخش است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد حساسیت های لازم و ارتباط متقابلی که باید بین دانشجو و دانشگاه آزاد صورت بگیرد، انجام نشده است. ما دانشجویانی را داریم که از سال 1390 برای دوره دکتری پذیرش شده اند ولی الان روند تحصیلی آنها با دانشجویانی که در سال 1395 ورود کرده اند، تقریبا یکسان است. این اتفاق به دلیل یک سری مصوبات و تغییراتش رخ داده است و این مصوبات یا منجر به مرخصی شده یا منجر به تمدید و انصراف شده است.

دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی تصریح کرد: ما در حال حاضر در دانشگاه آزاد، انصرافی هم داریم و به تبع آن مرخصی و تمدید هم رخ می دهد. این اتفاق به دلیل مصوباتی است که با شرایط دانشجویان انطباق ندارد، مثلا دانشگاه آزاد، دانشجویی را پذیرش کرده که این دانشجو در کارنامه امتحانی کنکور خود، زبان با درصد منفی زده و در حال حاضر از دانشجو می خواهند حداقل نمره 50 را در آزمون زبان کسب کند، در حالی که درس زبان برای دانشجو در نظر گرفته نشده، کلاس زبانی برگزار نشده ولی دانشجو مجبور است این نمره را بگیرد. باید بسترسازی و شرایط آماده شود و دانشجو در محیط مناسبی قرار بگیرد.

افشار خاطرنشان کرد: در حال حاضر به طور میانگین، هر دانشجویی که در امتحان زبان شرکت می کند، 5 بار آزمون می دهد. ما دانشجویانی داریم که 33 بار در آزمون شرکت کرده اند و نتوانسته اند نمره 50 را کسب کنند. این آزمون تقریبا در سال، 10 بار برگزار می شود. به همین خاطر دانشجوی سال 1390 با ورودی سال 1395 آزمون جامع می دهد، پس ایراد از مصوبات است. باید مصوبات را کمی منطبق با شرایط تنظیم کنند. یک مشکل از پایه علمی دانشجو و مشکل دیگر از هرم سنی دانشجو است و دانشجوی 50 ساله با دانشجوی 25 ساله در یک هرم قرار گرفته اند.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال دانشجویان مقطع دکتری گفت: یکی از مشکلات اساسی این است که هیأت های علمی دانشگاه آزاد هم فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی هستند و بنابراین فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بیکار می مانند. وزارت علوم که مجوز به سازمان مرکزی برای پذیرش دانشجو داده، در جذب هیأت علمی توجهی به دانشجویان دانشگاه آزاد نکرده است.

دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی تأکید کرد: دانشجوی دانشگاه آزاد فقط در صورتی می تواند عضو هیأت علمی شود که جذب دانشگاه آزاد شود. دانشجویان دانشگاه آزاد که با هزار هدف و انگیزه وارد دانشگاه شده اند، نه به دنبال فرار از زبان و نه فعالیت های پژوهشی هستند، بلکه می خواهند دانشگاه آزاد، بستر را برای شان فراهم کند. اگر می گویند واحد دانشگاهی، 20 میلیون وام با بازپرداخت بعد از فارغ التحصیل می دهد، این موضوع فقط یک مصوبه نباشد و اجرایی هم شود. من در حال حاضر ترم هشت هستم ولی به خاطر اینکه با شرایط مالی مشکل دارم، نمی توانم کارهای دفاعم را انجام دهم، در حالی که مشکل آزمون زبان و آزمون جامع هم ندارم.

افشار در پایان گفت: یکی از مشکلات اساسی دانشگاه آزاد این است که برنامه مشخصی ندارد. ما در کمپین مان هم توضیح دادیم اگر برنامه ها یکسان است، مصوبات در همه واحدها اجرایی شود. یک سری از دوستان ما ترم چهارم هستند، پروپوزال برداشته اند و در حال انجام کارهای رساله هستند ولی در واحدهای دیگری با همان شرایط گفته شده، شما باید به مرخصی بروید. چرا مصوبات برای همه واحدها یکسان نیست؟ ما نامه های مختلفی هم فرستاده ایم ولی جوابی نگرفته ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975973

وب گردی

وب گردی