«آزمایشگاه های نوآوری باز » سکوی پرتاب محققین در امارات

هدف آزمایشگاه های نوآوری باز در امارات متحده عربی، قرار دادن تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته کشور در اختیار دانشمندان و محققین و فراهم آوردن محیطی برای تبادل دانش، تخصص و یافته های علمی است که این امر موجب کاهش هزینه های تحقیق می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، استفاده از جریان‌های داخلی سودمند (دانش وایده‌های داخلی) و دانش خارج از شرکت به منظور شتاب دادن به نوآوری داخلی مفهوم نوآوری باز است. الگوی نوآوری باز در حقیقت در نقطه مقابل مدل‌های عمودی و سنتی است که در آن‌ها تولید یک محصول ناشی از تحقیق و توسعه در داخل شرکت‌ها می ‌باشد.

« شیخ محمد بن رشید آل مکتوم » حاکم دبی می گوید که امارات متحده عربی، مدل پیشرو جهانی برای سرمایه گذاری کامل در پتانسیل انسانی را ارائه می دهد و با فراهم آوردن محیطی علمی با زیرساخت های پژوهشی، به دانشمندان این امکان را می دهد که راه حل های پیشگیرانه و جدیدی را در مورد چالش های عمده پیش روی انسان در راستای سند چشم انداز 2021 و طرح 100 ساله 2071 ارائه دهند.

آزمایشگاه های نوآوری باز به عنوان یک پلت فرم برای جمع آوری تمام موسسات تحقیقاتی عمده در امارات متحده عربی عمل می کنند. هدف کلیدی آن، ارائه محیط تحقیقاتی پیشرفته و زیرساخت های برجسته است تا با کاهش 30 درصدی هزینه تحقیقات، صنعت علمی کشور را تقویت کند. همچنین این آزمایشگاه ها، به وسیله موسسات تحقیقاتی علمی و از طریق همکاری با مراکز تحقیقاتی بین المللی پیشرو، سیستمی یکپارچه بر پایه میزان قابل توجهی از فعالیت ها را فراهم می آورند.

هدف این نوآوری ها جذب و تشویق دانشمندان برجسته است و به دانشجویان، همچنین تمام افراد مشتاق فعالیت های علمی این امکان را می دهد تا بخشی از متدهای تحقیقاتی علمی باشند و برای دانشمندان نیز موقعیتی را فراهم می کند تا منبع مشارکت های علمی در این زمینه باشند. این پلت فرم آزمایشگاه های دولتی را به دانشمندان و کارشناسان متصل می کند تا تولید علم را در سرمایه گذاری کشور در آزمایشگاه های تخصصی تأیید کند و خروجی موسسات تحقیقاتی را افزایش دهد. همچنین، این پلت فرم در راستای افزایش تعداد دستگاه های علمی تلاش خواهد کرد تا ظرفیت های تحقیقاتی در امارات متحده عربی را با یکدیگر تلفیق کند.

این پلت فرم علمی شامل 6 مرکز تحقیقاتی در امارات متحده عربی از جمله مرکز فضایی محمد بن رشید، دانشگاه خلیفه، دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه آمریکایی شارجه، ساختمان انرژی در ابوظبی و مرکز بین المللیBiosaline Agriculture خواهد بود. این مراکز به محققین امکان دسترسی به بیش از 150 دستگاه های تحقیقاتی سراسر کشور را می دهد، همچنین دانشمندان با هدف بهبود تلاش های محلی تحقیقاتی، حمایت از محققان و دانشگاهیان و توسعه ظرفیت علمی و فن آوری در امارات متحده عربی به تجهیزات تحقیقاتی دسترسی دارند.

در واقع نوآوری باز معتقد است که دانش‌های مفید بسیار گسترده و توزیع شده هستند و حتی توانمند ترین واحدهای تحقیق و توسعه نیز باید به شناسایی، ایجاد ارتباط و به کار بردن منابع دانش‌های خارجی به عنوان یک فرآیند اصلی نگاه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976011

وب گردی

وب گردی