ثمری: دانشگاه آزاد اسلامی،  فرصت‌های مطالعاتی در بخش‌ صنعت را تقویت می‌کند

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت‌های مطالعاتی در بخش صنعت را تقویت می‌کند تا در آینده اعضای هیات علمی این دانشگاه در بخش صنعت فعال شوند و این امر زمینه ساز حضور پررنگ تر این دانشگاه در پروژه های ملی است.

دکتر داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تفاوت کیفی ارتباط با صنعت در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه‌های دولتی گفت: در حال حاضر ارتباط با صنعت در بدنه آموزش عالی کشور آنطور که باید پیش نرفته و متاسفانه صنعت و دانشگاه این نیاز را در خود حس نکرده‌‌اند؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی با وجود امکاناتی که در اختیار دارد در بسیاری از پروژه‌‌های مهم این ارتباط را آغاز کرده است. درسال 97 برای اولین بار به صورت نظام‌مند با روسای واحدهای مراکز استان‌ها در حوزه ارتباط با صنعت و ایجاد در‌آمدزایی در این بخش موافقت‌نامه‌‌هایی را بین معاونت پژوهشی دانشگاه و روسای استان‌ها منعقد کردیم که هرکدام متعهد شدند از طریق ارتباط با صنعت در مسیر افزایش درآمدهای غیر شهریه‌‌ای دانشگاه آزاد گام بردارند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و کیفیت بالای آزمایشگاه‌‌‌‌‌های ساها امکان افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای در این دانشگاه فراهم است اما تا زمانی که صنعت ما خود را جزئی از دانشگاه نداند و دانشگاه هم زمینه‌‌های حضور خود را در صنعت فراهم نکند این ارتباط مستحکم نخواهد شد.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی فرصت‌های مطالعاتی در بخش صنعت را تقویت می‌کند تا در آینده اعضای هیات علمی این دانشگاه در بخش صنعت فعال شوند. گرفتن پروژه از بخش صنعت یکی از امور جاری در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت است اما زمانی که استادان ما در این بخش حضور پیدا کنند باعث توسعه صنعت و توانمندی آنها خواهد شد که زمینه ساز نقش پررنگ‌‌تر دانشگاه آزاد در پروژهای ملی می‌شود.

ثمری یاد آورشد: دانشگاه آزاد تا به امروز در پروژه‌های بزرگ ملی با موضوع نفت، حضور چشمگیری داشته است تا جایی که درصنایع بالادستی و پایین دستی در این حوزه با وزارت نفت همکاری‌های بسیاری داشتیم و همپای دانشگاه‌های مطرح کشور در این زمینه حرکت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد عضو شورای پژوهش و فناوری استان‌‌ها است و در کارگروه پژوهش و فناوری استانداری‌‌‌ها عضویت دارد. در همین راستا بسیاری از واحدهای دانشگاهی گام‌‌‌های موثری در این مسیر برداشتند از جمله واحد قزوین در زمینه علم رباتیک و استارتاپ‌ها، واحد تهران شمال هم در حوزه توسعه فناوری‌های دریایی دستاوردهای خوبی داشته است و با توجه به اهمیت ویژه دکتر طهرانچی به مقوله پژوهش در پی تخصصی کردن واحدها در مراکز استان‌ها هستیم که قطعا در دراز مدت نتایج پرباری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976014

وب گردی

وب گردی