مهاجرانی: مدارس سمپاد مهارتی در سال تحصیلی جدید تاسیس می شوند

معاون وزیر آموزش پرورش گفت: نوآوری های دانش آموزان باید در راستای صنعت باشد به همین منظور اموری که وزارت آموزش و پرورش در پیش گرفته از جنس بستر سازی است.

دکتر فاطمه مهاجرانی معاون وزیر آموزش پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه فعالیت های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در زمینه مهارت آموزی دانش آموزان بیان کرد: در زمینه افزایش مهارت آموزی دانشجویان ما اولین سمپاد مهارتی را در استان البرز راه اندازی کرده ایم.

وی ادامه داد: انشاالله در سال 98 در تعداد محدودی از استان ها سمپاد مهارتی تاسیس خواهد شد. برای ما بسیار مهم است که بتوانیم ارتباط معناداری با صنایع استان ها ایجاد کنیم،‌ به طور مثال بدون برنامه ریزی به دانش آموز دیپلم گرافیک ندهیم، بلکه دیپلم های ارائه شده باید با صنایع آن استان مرتبط باشد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در زمینه تاثیر ارتباط صنعت و مدارس در وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: ما از دانش آموزان انتظار نداریم که عملکرد اقتصادی داشته باشند، بلکه انتظار داریم صنعت را درک کرده و به این موضوع توجه کنند، همچنین در راستای صنعت به صلاح خودشان حرکت نکنند تا بتوانند در راستای فناوری و در لایه هایی از صنعت، متناسب با نیاز صنعت پیش روند.

وی در پایان تاکید کرد: باید نوآوری های دانش آموزان در راستای صنعت باشد به همین منظور اموری که وزارت آموزش و پرورش در پیش گرفته از جنس بستر سازی است.

گفتنی است در اواخر مرداد سال جاری، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اعلام کرد که استان استان البرز به عنوان پایلوت سمپاد مهارتی مدارس استعدادهای درخشان کشور انتخاب شده است، سمپاد مهارتی با همکاری معاونت آموزش متوسطه و استان البرز در سال تحصیلی جاری در استان البرز انجام شد. در این مدارس مهارت های فنی و حرفه ای متناسب با ظرفیت هر استان در حوزه های کشاورزی، صنعت، گردشگری و صنایع دستی آموزش داده می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 976019

وب گردی

وب گردی