آشنایی محققین با مدل‌های حیوانی ایسکمیک

طی کارگاهی که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود محققان با مدل‌های حیوانی اسکمیک قلبی در مهندسی بافت قلب آشنا می‌شوند.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، شهرام ربانی مسوول کارگاه «طراحی مطالعات پیش بالینی و آشنایی با مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلبی در مهندسی بافت قلب» که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، در راستای این کارگاه توضیح داد: محققانی در زمینه مهندسی بافت قلب و علوم پایه فعال هستند، حاصل نتایج این مطالعات پیش از این که در انسان مورد استفاده قرار گیرد باید بر روی حیوانات تست شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: انجام مطالعات در این حوزه مستلزم کار بر روی حیوانات آزمایشگاهی است. بااین‌وجود بسیاری از محققان با مدل‌های حیوانی‌ای که در بیماری‌های قلبی و عروقی به خصوص بیماری‌های ایسکمیک قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا نیستند.
مسوول کارگاه «طراحی مطالعات پیش بالینی و آشنایی با مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلبی در مهندسی بافت قلب» گفت: این کارگاه به نحوری طراحی شده تا محققین بتوانند مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلب را خود ایجاد کرده، روی آن آزمایش انجام دهند و نتایج آن را به نشر برسانند.
مدیر مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین قلب و عروق مرکز قلب تهران محورهای این کارگاه را به این صورت توضیح داد: یک مطالعه پیش‌بالینی چطور باید طراحی شود؟ حجم مطالعه‌ای که در مطالعات حیوانی مورد نیاز است چه تعدادی است و چطور باید آن را ارزیابی کرد؟ بیماری‌هایی که در حوزه بیماری‌های ایسکمیک قلبی قرار می‌گیرد، کدام اند؟ اصول مهندسی بافت قلب چیست؟ نحوه ایجاد بیماری‌ها در مدل‌های حیوانی در بیماری‌های ایسکمیک قلبی چگونه است؟
ربانی تاکید کرد: پس از این که این محورها به صورت تئوری به علاقه‌مندان توضیح داده شد به صورت عملی نیز با شرکت‌کنندگان کار خواهد شد که به صورت نزدیک‌تر با روند کار آشنا شوند. از کلیه محققین فعال در حوزه سلول‌های بنیادی، قلب و عروق، فیزیولوژی، فارماکولوژی و غیره برای شرکت در این کارگاه دعوت می‌کنم.
کارگاه «طراحی مطالعات پیش بالینی و آشنایی با مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلبی در مهندسی بافت قلب» به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی 6 آذرماه 97 از ساعت 10 صبح در مرکز قلب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 976021

وب گردی

وب گردی