آمریکا پیش‌بینی می‌کند علیرغم تحریم‌ ایران، قیمت‌ نفت ثابت می‌ماند

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور هیچ عقبگردی در تحریم‌ها علیه ایران نخواهد داشت و هدف این تحریم‌های ضروری تغییر رفتار نظام ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در پی خروج آمریکا از برجام و اعلام دو بازه زمانی 90 و 180 روزه از جانب دونالد ترامپ برای بازگشت مجدد تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، دور دوم این تحریم‌ها دیروز 14 آبان بازگشت و وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز (دوشنبه/ 14 آبان ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه اسامی بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت، هواپیما و کشتی را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

در همین راستا «ناثان تک» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در ارتباطی اینترنتی با شبکه لبنانی «المیادین» از دُبی اعلام کرد آمریکا در خصوص تحریم‌ها علیه ایران هیچ عقبگردی نخواهد داشت.

وی در ادامه مدعی شد: پیش‌بینی می‌کنیم علیرغم تحریم‌ها، قیمت‌ نفت ثابت بماند. تحریم‌های آمریکا فشارهای شدیدی به ایران تحمیل می‌کند که این کشور را از بر هم زدن ثبات منظقه باز می‌دارد.

تک ادعا کرد: نظام ایران با فشارهایی از سوی ملت خود روبه‌روست و باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و نیز مداخله در امور کشورهای منطقه دست بردارد. آمریکا برای تغییر نظام ایران تلاش می‌کند و دنبال تغییر رفتارش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس مدعی شد: ایران باید از حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله دست بردارد و مانند یک کشور طبیعی رفتار کند نه یک کشور رانده‌شده.

ناثان تک در ادامه به برجام پرداخت و مدعی شد: توافق هسته‌ای فقط یک قرارداد سیاسی میان دولت قبلی آمریکا و ایران است و سند حقوقی نیست. توافق هسته‌ای منجر به سرازیر شدن پول به سمت سپاه شد و این موضوع منجر به آشوب در منطقه شد.

وی ادامه داد: ما خواستار توافقی جدید با ایران هستیم که شامل تمام پرونده‌های حل‌نشده میان دو کشور باشد، ایران باید سیاست‌هایش را تغییر دهد. غذا، دارو و لوازم پزشکی از تحریم‌ها مستثنی هستند و (این تحریم‌ها) ملت ایران را هدف قرار نداده است.

ناثان تک سپس ادعا کرد: ایران مزدوران در سوریه و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا را تأمین مالی کرد و یک کمپین بین‌المللی برای بهبود چهره نظام سرکوبگر خود که قصد صادر کردن آن را دارد، به راه انداخت. نظام ایران در بازگشت به میز مذاکره لجاجت می‌کند به همین دلیل اعمال تحریم علیه این کشور ضروری است. ما منتظر نتایج تحریم‌ها علیه ایران هستیم تا بر اساس آن گام بعدی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976027

وب گردی

وب گردی