ادعای آمریکا درباره عدم آسیب‌ تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران، مزخرف است

نماینده تجاری انگلیس در ایران به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که علی‌رغم ادعای وزیر خارجه آمریکا، تحریم‌های آمریکا به مردم عادی در ایران آسیب می‌زند و این تحریم‌ها به دنبال تغییر رژیم در ایران از طریق ایجادنارضایتی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «لُرد نورمن لمونت» نماینده تجاری انگلیس در ایران طی گفت‌وگویی با شبکه خبری «اسکای نیوز» از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز»، لمونت گفت که هدف تحریم‌های آمریکا تغییر رژیم در ایران از طریق ایجاد نارضایتی میان مردم است.

وی افزود، ادعاهای «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره عدم آسیب این تحریم‌ها به مردم عادی ایران، کاملا مزخرف است.

لُرد لمونت افزود، تحریم‌های آمریکا پیش از این باعث سقوط بسیار ارزش ریال شده و از آغاز سال تا کنون ارزش پول ایران ۷۰ درصد کاهش یافته است. همین مسئله به افزایش قیمت مواد غذایی انجامیده که زندگی مردم عادی را بسیار دشوار کرده است.

لمونت همچنین گفت آمریکا سعی می‌کند با ایجاد نارضایتی در میان مردم ایران، دولت کنار زده شود و تغییر رژیم صورت بگیرد.

نماینده تجاری انگلیس در ایران گفت که اکنون نگرانی اصلی این است که آیا منابع اساسی به مردم ایران می‌رسد و افزود انگلیس سعی دارد این اطمینان حاصل شود که کالاهای اساسی مانند دارو، به مردم ایران برسد.

لمونت به اسکای نیوز گفت، آمریکا می‌گوید که اجازه ورود دارو به ایران را می‌دهد اما در حالی که بانک‌ها نمی‌توانند مبادلات مالی با ایران انجام دهند، مبلغی رد و بدل نمی‌شود و ایران نمی‌تواند چنین معاملاتی داشته باشند. در واقع بدون بانک‌ها، حتی ذخایر دارویی و درمانی نیز به داخل ایران راه نخواهند یافت.

لُرد لمونت همچنین گفت، اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا در رقابت با «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا است که سال ۲۰۱۵ توافق هسته‌ای ایران را امضا کرد، انجام می‌گیرد. وی گفت چون برجام را اوباما امضا کرده، در نظر ترامپ این توافق بدی است.

لمونت در ادامه به اسکای نیوز گفت، ایران به برجام پایبند بوده ولی اکنون یکی از امضاکنندگان برجام آن را نقض کرده است. نماینده تجاری انگلیس در ایران در ادامه گفت که فکر می‌کند سخنانش بازتاب موضع دولت انگلیس است و این توافق ارزش آن را دارد که حفظ شود و حفظ آن برای معاهده منع اشاعه هسته‌ای بسیار مهم است. وی تاکید کرد، اگر طرفی می‌خواهد ایران به میز مذاکره بیاید، نباید توافق‌ها را پاره کند.

فارس

انتهتای پیام/

کد خبر: 976028

وب گردی

وب گردی