ارتقاء ذائقه مخاطب با اهتمام ارکستر ملی ایران به موسیقی آیینی

رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اهتمام ارکستر ملی ایران به موسیقی آیینی و مذهبی ذائقه مخاطب را ارتقاء می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر صالح اسکندری در حاشیه حضور در تالار وحدت و ارکستر ملی ایران با بیان اینکه اهتمام ارکستر ملی ایران به موسیقی آیینی و مذهبی ذائقه مخاطب را ارتقاء می‌دهد، اظهار کرد: برگزاری کنسرت وداع به همت ارکستر ملی ایران آن هم در روزهای پایانی ماه صفر، کاری فوق‌العاده تأثیرگذار و ارزشمند بود که دیده شد.
رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مجموع هنر فاخر استاد حسام‌الدین سراج و جواد یحیوی راوی آن و زحمت ارکستر ملی ایران بود که همه حضار را متأثر کرد.
وی با بیان اینکه وداع در دهه آخر صفر عیار ارکستر ملی ایران را ارتقاء داد، بیان کرد: روی صحنه آمدن این کنسرت حکایت از زحمات زیاد دست‌اندرکاران آن دارد که با انگیزه و همت جدی همراه بود تا با جمع‌آوری قطعات زیبا در قالب کنسرت وداع، کار به آخر ماه صفر برسد.
دکتر اسکندری با تشکر از مدیریت بنیاد رودکی از برگزاری کنسرت، گفت: عزم و اراده علی‌اکبر صفی‌پور در ترویج فرهنگ موسیقی فاخر ایرانی مثال‌زدنی است.
وی افزود: پیچیده شدن ندای اهل‌بیت (ع) در سالن‌های عمومی شهر که باعث تأثر و گریه و اشک و آه حضار می‌شود، ارزشمند و مهم است و این اتفاق خوبی است که به لحاظ فرهنگی در کشور رخ می‌دهد.
دکتر اسکندری عنوان کرد: یکی از اتفاقات جالب در کنسرت ارکستر ملی ایران، استفاده از سازهای آئینی و مذهبی از جمله دمام و سنج بود که در ارکستر ملی ایران نواخته شد و این نشان از آن دارد که نگاه مذهبی را می‌توان در فرم و محتوا غالب کرد و این شور حماسی را در آن دمید.
انتهای پیام/
کد خبر: 976055

وب گردی

وب گردی