13 آبان؛ تجلی مقاومت ملت ایران در مقابل آمریکا

13 آبان در تاریخ ایران با سه اتفاق برجسته رقم خورده است. تبعید حضرت امام(ره) در 13 آبان 1342، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358. اکنون که چهل سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، حجم دشمنی‌ها و خصومت ورزی‌های آمریکا نشان‌دهنده درستی و دقت اقدامی بود که دانشجویان پیرو خط امام (ره) رقم زده و لانه جاسوسی شیطان را به تسخیر خود در آوردند. به مناسب سالگرد این اقدام که در کلام رهبر و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی «انقلاب دوم» لقب گرفت، ‌شایسته است تا وضعیت رویارویی با شیطان بزرگ مورد بازخوانی قرار گیرد.
تیرهایی که به سنگ خوردند!
در طول این چهل سال، آمریکا به انواع روش‌ها و ابزارها توسل جست تا قطار انقلاب اسلامی را از ریل خود خارج کند. نفوذ در اطرافیان امام (ره)، حمله نظامی به طبس، حمایت از صدام حسین، تهاجم فرهنگی و... همه تیرهایی هستند که در این چهل‌ساله از کمان خصم آمریکا علیه ایران خارج شده و یکی پس از دیگری به سنگ خوردند. این رویارویی تاریخی امروز به جبهه جنگ اقتصادی کشیده شده است و آمریکا امیدوار است با اعمال تحریم‌های به زعم خود کمرشکن ایران انقلابی را به زانو در آورده و تسلیم خود کند.
ایران نرمال؛ ایران مطلوب آمریکا
اما آمریکا از ایران چه می‌خواهد؟ این سؤال را هنری کسینجر استراتژیست کهنه کار آمریکایی این‌گونه پاسخ می‌دهد که ایران باید از یک نهضت به یک کشور تبدیل شود! به یک کلام ایران نباید انقلابی باشد و دیگران را تشویق به انقلابی بودن کند. ایران باید مانند دیگر کشورها خود را در چارچوب نظمی تعریف کند که آمریکا در جهان ایجاد کرده و آن را پشتیبانی می‌کند. در این نظم هرکسی جای مشخصی دارد و ایالات‌متحده است که در رأس نشسته است و جایگاه مدیریت جهانی را در اختیار دارد. ایران نرمال از نظر آمریکا باید:
- دست از حمایت مستضعفان و مظلومان به ویژه ملت فلسطین بردارد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد؛
- صدور انقلاب را متوقف و در داخل مرزهای خود محدود شود؛
- سیاست خارجی آمریکا در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای را به چالش نکشد؛
- حمایت و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت اسلامی مانند حماس و حزب‌الله را تعطیل کند.
تغییر رفتار یا براندازی؟
بدیهی است که ایران از نظر آمریکا نرمال نمی‌شود مگر اینکه نظامی به غیر از جمهوری اسلامی در این کشور حاکم باشد. به این دلیل است که حضرت امام خامنه‌ای می‌فرمایند در تمام این سال‌ها آمریکا دنبال تغییر نظام و براندازی در ایران بوده است. ازاین‌رو به یک نوع نفاق در رفتار آمریکایی‌ها پی می‌بریم: درحالی‌که آمریکایی‌ها می‌گویند هدف آن‌ها از تحریم ایران تغییر رفتار است و نه براندازی، تمام برنامه‌ریزی آن‌ها جهت براندازی و روی کار آوردن حکومتی وابسته در ایران است.
ترامپ چهره حقیقی آمریکا
متأسفانه جریان غرب‌گرای داخل کشور سعی دارد، ترامپ را یک استثنا در آمریکا معرفی کنند و این‌گونه القا کنند که با کنار رفتن ترامپ، رفتارهای آمریکا نسبت به ایران تغییر خواهد کرد. سه دلیل برای رد این ادعا وجود دارد:
اول اینکه در دولت قبلی آمریکا (دولت اوباما) بود که سنگین ترین تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحت عنوان سیسادا در سال 2010 علیه ایران اعمال شد؛
دوم، اقدامات کنونی ترامپ علیه ایران در داخل آمریکا با مخالفت چندانی روبرو نیست. اتفاقاً نمایندگان کنگره از اینکه ترامپ در مقابل ایران سخت گیری بیشتری به خرج نمی‌دهد از او انتقاد می‌کنند
سوم هم اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران بر پایه خصومت ورزی و دشمنی پایه‌ریزی شده است. این سیاست اصولی است و با رفت آمد روسای جمهور عوض نمی‌شود.
نتیجه اینکه ترامپ چهره‌ای دیگر و البته چهره حقیقی آمریکا است. آمریکا یک هدف دارد و آن انحراف انقلاب از مسیر خود و به زانو درآوردن ایران است. روسای جمهور مختلف تنها با ابزار و شیوه‌های مختلف این هدف را در رابطه با ایران دنبال می‌کنند.
چه باید کرد؟
مقاومت و عدم سازش در مقابل سیاست‌های استکباری آمریکا تنها راه پیروزی است. هزینه سازش با آمریکا، تبدیل شده به کشوری است که از صدر تا ذیل در اختیار آمریکایی‌ها است. همان‌گونه که این روزها وضعیت عربستان سعودی را می‌بینیم. آمریکایی‌ها درحالی‌که نفت این کشور را می‌برند و سلاح تحویل آن‌ها می‌دهند، سرشان هم می‌زنند و ترامپ با انواع توهین‌ها آن‌ها را خطاب می‌کند.
ملت ایران انتخاب کرده است که استقلال خود را در برابر قدرت‌های استکباری و در راس آن‌ها آمریکا حفظ کند. باید از این انتخاب محافظت کرد. نباید اجازه داد تفکر انقلابی در کشور که ضامن استقلال و آزادی است تضعیف شده و در انزوا قرار گیرد. 13 آبان بهانه‌ای است برای اینکه تفکر انقلابی در صدر توجهات قرار گیرد. 13 آبان حرکتی است که ادامه آن توطئه‌ها و خصومت‌های آمریکا را خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976058

وب گردی

وب گردی