جمهوری خوهان اکثریت مجلس نمایندگان را از دست دادند

براساس نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، حزب دمکرات توانسته است اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در این انتخابات میان‌ دوره‌، تمامی ٤٣٥ کرسی‌ مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به رأی گذاشته شده است. رأی‌گیری برای انتخاب یک‌سوم کرسی‌های مجلس سنا (۳۵ سناتور) هم هم‌زمان در برخی ایالت‌ها برگزار شد.

کنگره آمریکا متشکل از سنا با مجموعاً ۱۰۰ عضو و مجلس نمایندگان با مجموعاً ۴۳۵ است. براساس آخرین نتایج انتخابات، حزب دمکرات تاکنون 208 کرسی مجلس نمایندگان و حزب جمهوری خواه 190 کرسی این مجلس را به دست اورده اند. دمکرات ها براساس این نتایج پس از هشت سال اکثریت مجلس نمایندگان را دوباره تصاحب کردند.این مساله می‌تواند توانایی دونالد ترامپ برای اجرایی کردن برخی از وعده‌های انتخاباتی‌اش مثل ساخت دیوار مرزی را محدود کند.

در مجلس سنا نیز حزب جمهوری خواه با حفظ اکثریت خود 51 کرسی را تاکنون به دست آورده است و دمکرات ها نیز تاکنون موفق به کسب 43 کرسی شده اند.

»دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر و در واکنش به نتایج انتخابات نوشت: «امشب موفقیت بزرگی بود. از همه شما متشکرم». همچنین دفتر «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ترامپ با این عضو ارشد کنگره تماس گرفته و پیروزی حزب دموکرات در مجلس نمایندگان را به او تبریک گفته است.

از طرفی دیگر نیز «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید رسما از پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات سنا خبر داده و آن را پیروزی بزرگی برای رئیس‌جمهور آمریکا دانست.

برخی از گزارش ها نیز از ورود بیش از 60 زن از دو جمله دو زن مسلمان به کنگره آمریکا خبر می دهند. الهان عمر، نامزد مسلمان سومالیایی تبار، در ایالت مینه‌سوتا و رشیده طلیب، نامزد فلسطینی‌تبار مسلمان در ایالت میشیگان موفق شدند به عنوان نمایندگان دو حوزه انتخاباتی وارد مجلس نمایندگان شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 976065

وب گردی

وب گردی