مراسم  عزاداری رحلت پیامبر اسلام(ص) در حرم رضوی برگزار شد

آیین عزاداری سالروز وفات پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این آیین با حرکت مردم مشهد و زائران بارگاه منور رضوی از خیابان های اطراف به سوی حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شد و با تجمع عزاداران و اجرای برنامه های سوگواری دسته ها و هیات های مذهبی در رواق ها و صحن های این مکان مقدس ادامه یافت.
در این آیین مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه خوانی در سوگ پیامبر بزرگ اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پرداختند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این برنامه با تشریح اوضاع شبه جزیره عربستان در دوره جاهلیت گفت: مردم مدینه پیش از ظهور اسلام، کارگران باغ های یهودیان مدینه بودند اما پس از اسلام به قدرت رسیده و بهترین زندگی در آن دوران نصیبشان شد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: این از برکت های وجود پیامبر مکرم اسلام (ص) در مدینه بود که صرف نظر از نتایج اخروی و دینی موجب تحول و پیشرفت شهر و مردم شبه جزیره عربستان شد.
وی گفت: اما پس از وفات پیامبر اکرم (ص) فجایع و مظالم کم نظیر از طرف این امت و حاکمان آن بر سر خاندان و اهل بیت پیامبر اسلام (ص) آمد.
امام جمعه مشهد گفت: برخی دلایل این عداوت را کینه تاریخی مربوط به اختلاف های بنی امیه و بنی هاشم می دانند اما باید گفت این نظر درست نیست.
آیت الله علم الهدی افزود: امام صادق(ع) علت ظلم و عداوت دشمنان اهل بیت را به این دلیل دانسته اند که مردم و شیعیان دوستدار اهل بیت هستند و از دشمنان ائمه اطهار (ع) تبری و بیزاری می جویند و به دستورات اهل بیت عمل می کنند.
وی گفت: مظالمی که امروز نیز به ولایت و انقلاب اسلامی می رود تنها از سوی قدرت های خارجی نیست بلکه از داخل ما می جوشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976081

وب گردی

وب گردی