بهترین زمان برای یادگیری زبان خارجی

گروهی از پژوهشگران دانشگاه ماساچوست آمریکا با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که بهترین زمان برای یادگیری زبان خارجی پیش از 10 سالگی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کارشناسان مرکز علوم عصبی و شناختی دانشگاه ماساچوست آمریکا اعلام کردند بهترین زمان برای یادگیری زبان خارجی به طوری که فرد بتواند مانند زبان اصلی خود آن را تکلم نماید قبل از 10 سالگی است.

در نتایج این تحقیقات که در مجله «Cognition» منتشر شده آمده است دانشمندان 670 هزار نفر از قومیت ها و سنین مختلف 9 تا 70 سال را مورد بررسی قرار داده اند و در فرم مربوط به هر نفر که مورد آزمایش قرار گرفته سن و تعداد سال هایی که زبان انگلیسی خوانده ذکر شده است.

بر اساس نتایج به دست آمده فراگیری زبان خارجی در دو مرحله کودکی و نوجوانی به شکل بهتری انجام می شود و پس از 18 سالگی انسان با قدرت تمام به دنبال آن است که زبان خارجی را با سرعت بیاموزد؛ اما بسیار مشکل است که بتواند زبان دوم را مانند زبان مادری خود تکلم نماید.

پژوهشگران این مسئله را با عوامل اجتماعی و زیستی موثر بر شکل گیری شخصیت انسان مرتبط می دانند.

پروفسور جاش تنینباوم از دانشگاه ماساچوست در این باره می گوید: می توان به طور قطعی گفت که مرحله رشد تا سن 17 الی 18 سالگی ادامه می یابد و پس از آن انسان خانه و خانواده خود را رها کرده و زندگی جدیدی را آغاز می کند و مجموعه این عوامل می تواند در میزان یادگیری زبان خارجی موثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976112

وب گردی

وب گردی