تجهیز سگ های پلیس فرانسه به عینک های مخصوص

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد واحدهایی از ارتش و پلیس، برخی از سگ های خود را برای استفاده از عینک هایی ویژه برای آنها آموزش داده اند که می تواند برای بهتر انجام شدن مأموریت این سگ ها مفید باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وزارت دفاع کشور فرانسه اعلام کرد یگان هایی از ارتش و پلیس برخی از سگ های آموزش دیده خود را برای استفاده آنها از عینک های دیجیتالی پیشرفته تحت آزمایش ها و تمرینات ویژه ای قرار داده اند.

این وزارت خانه افزود: عینک های « K9 Vision System» که توسط شرکت « Morin» ساخته شده است روی سر و چشم سگ ها نصب می شود به طوری که هیچ مشکلی برای حرکات آنها ایجاد نمی کند، این عینک ها مجهز به دوربین های ویدئویی پیشرفته ای است که تصاویر زنده ای از محل ماموریت سگ برای آن پخش می کند.

کارشناسان معتقدند این عینک ها و ماسک ها برای حیوانات ضرری نداشته بلکه برای سرعت بخشیدن به عملیات های نجات و بازداشت مجرمان و همچنین کاهش خطاهایی که معمولاً هنگام عملیات های یورش به اماکن پیش می آید مفید است.

اعلام ساخت این تکنولوژی بیانگر آن است که با توجه به تمام پیشرفت های ایجاد شده در عرصه فناوری، انسان هرگز از کمک سگ ها در بسیاری از زمینه ها بی نیاز نشده است و هنوز به عنوان عنصری فعال در امنیت، بازرسی و حفاظت ایفای نقش می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976114

وب گردی

وب گردی