افتتاح دومین مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین در شهر قم

مشاور معاون اجتماعی دادگستری کل استان قم گفت: دومین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین با مشارکت نیروی انتظامی، سازمان ورزش و جوانان و دادگستری کل استان در منطقه خاکفرج قم افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد صالحی مشاور معاون اجتماعی دادگستری کل استان قم گفت: دومین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین با مشارکت نیروی انتظامی، سازمان ورزش و جوانان و دادگستری کل استان در منطقه خاکفرج قم افتتاح شد.

وی گفت: بر اساس تبصره ماده ۴۱ قانون حمایت خانواده و ماده ۶۸ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده، دادگستری کل استان وظیفه دارد تا با استفاده از امکانات و منابع انسانی و سازمانی خود و سایر نهاد‌ها به‌ویژه نیروی انتظامی، بهزیستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان، مراکز ملاقات طفل با والدین متعددی را در استان قم راه‌اندازی کند.

وی گفت: بر اساس قانون و رویه موجود در پرونده‌های ملاقات فرزند، گاهی دادگاه ناچار می‌شود به دلیل اختلاف والدین، کلانتری را محل ملاقات طفل قرار دهد.

وی افزود: محیط کلانتری‌ها به دلیل فضای پلیسی و تردد مجرمین دستگیرشده برای کودکان محیطی آسیب‌زا و تنش‌زا محسوب می‌شود و آسیب‌های روحی و روانی ازجمله ترس و اضطراب را برای فرزندان به همراه می‌آورد.

صالحی گفت: در حال حاضر مکان مناسبی در منطقه خاکفرج برای ملاقات طفل راه‌اندازی شده است تا کودکان به دور از تنش‌های اجتناب‌ناپذیر کلانتری‌ها با پدر یا مادر خود ملاقات داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره ورزش و جوانان و نیروی انتظامی استان در راه‌اندازی این مرکز گفت: با توجه به ضرورت حضور مشاور و مددکار اجتماعی و پزشک در مرکز ملاقات طفل مشترک برای کمک به‌سلامت روحی و جسمی فرزندان و والدین آنها مطابق با ماده ۶۸ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده تلاش داریم تا همکاری سازمان بهزیستی و بهداشت و درمان را در بهبود و تقویت مراکز ملاقات طفل مشترک جلب کنیم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 976149

وب گردی

وب گردی