سالار آملی: تعاملات علمی دانشگاه آزاد با کشورهای شرقی، سطح علمی و پژوهشی کشور را ارتقا می دهد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، تعاملات مثبتی با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای آسیایی و شرقی برقرار کرده است و تاثیر بسزایی در ارتقای سطح علمی و پژوهشی ایران اسلامی داشته است.

دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: در دهه اخیر بسیاری از دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در راستای تعاملات بین المللی با کشورهای مختلف، فعالیت های بسیار موثر و مفیدی داشته اند و همچنین موفقیت های چشم گیری در عرصه های بین المللی و دستاوردهای علمی و پژوهشی کسب کرده اند.
وی ادامه داد: با تمهیداتی که از سوی مقام معظم رهبری و مسئولین مربوط در سال های اخیر در نظر گرفته شده است؛ این فعالیت ها و دستاوردها همچنان در مسیر تحقق اهداف کلان علمی و پژوهشی کشور بهتر از پیش حرکت می کنند.
سالار آملی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز عملکرد بسیار مثبتی درحوزه تبادلات بین المللی با بسیاری از دانشگاه های سراسر دنیا داشته است و با ارتباط خوبی که بخش بین الملل این سازمان با وزارت علوم داشته است، می تواند بستر مناسبی را برای همکاری های بیشتر و بهتر فراهم آورد.
وی تصریح کرد: واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و تحقیقات ارتباط خوبی با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای آسیایی و شرقی برقرار کرده اند و تاثیر بسیار مثبتی در ارتقای سطح علمی و پژوهشی ایران اسلامی داشته است.
سالار آملی در ادامه گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مثبت دانشگاه آزاد اسلامی، تاسیس شعبه های دانشگاهی در خارج از کشور است که قطعا می تواند بستر مناسبی را برای تبادلات بین المللی در حوزه دانش و پژوهش ایجاد کند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پایان تاکید کرد: گسترش ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه های آسیایی و شرقی از برنامه های اصلی وزارت علوم است که در این راستا قطعا دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با توانمندی های بی شمار و همکاری های موثر خویش به تحقق اهداف علمی و پژوهشی وزارت علوم و در کل جامعه دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران یاری بخشد.
انتهای پیام/
کد خبر: 976205

وب گردی

وب گردی