آزمایشگاه فیزیک 1 منتشر شد

کتاب «آزمایشگاه فیزیک 1» مکانیک و حرارت مقاطع کاردانی و کارشناسی، تالیف کتایون بهزاد افشار و دیگران توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کتاب «آزمایشگاه فیزیک 1» به منظور بررسی تجربی مباحث، اصول و قوانین فیزیک مکانیک و فیزیک حرارت جهت استفاده دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی طراحی شده تا به این وسیله زمینه درک مفاهیم و مطالب درس فیزیک از طریق شهود فیزیکی آسانتر شود و زمینه لازم جهت انجام پژوهش ها و نوآوری های علمی فراهم شود. علاوه بر این دانشجویان با اصول فن و نحوه کاربرد برخی ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی و شیوه نگهداری از آنها آشنا می شوند.

یکی از اهداف این درس تقویت روحیه کار گروهی است تا دانشجویان بتوانند به عوان آینده سازان این سرزمین علاوه بر بالا بودن بهره وری فردی به توانایی انجام پروژه ها و کارهای دسته جمعی نیز فائق آیند.

در کتاب «آزمایشگاه فیزیک 1» سعی شده است تا دستور کار آزمایش با زبانی ساده و به صورت کاملا واضح و گویا تنظیم شود تا دانشجویان بدون نیاز به مراجعه کتاب و منابع مختلف به نتایج مورد نظر دست یابند.

این کتاب براساس سرفصل های مصوب وزارت علوم تهیه شده است. با توجه به تعداد جلسات و امکانات موجود در آزمایشگاه سعی شده ضمن پوشش آزمایش های موجود، شرایط و امکانات آزمایشگاهی و سطح علمی دانشجویان هم در نظر گرفته شود.

نویسندگان کتاب با توجه به سوابق چندین ساله خود در تدریس دروس فیزیک و آزمایشگاه کوشش فراوانی به عمل آورده اند تا علاوه بر اینکه آزمایش ها به صورت مفید و قابل فهم برای دانشجویان بیان شود از ابزار و تجهیزات موجود در آزمایشگاه های این واحد دانشگاهی جهت نگارش توضیحات و تهیه عکس ها استفاده شود.

کتاب «آزمایشگاه فیزیک 1» مکانیک و حرارت مقاطع کاردانی و کارشناسی تالیف کتایون بهزاد افشار ، لیدا بابازاده حبشی و محمدرضا سلطانی ایرد موسی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 139 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976237

وب گردی

وب گردی