کسب نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه توسط خانواده بزرگ محک

پروژه مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک در بخش پروژه‌های توسعه پایدار انجمن مدیریت پروژه حضور پیدا کرد. این پروژه از میان ۱۷ سازمان شرکت‌کننده، به عنوان فینالیست به دور پایانی جایزه جهانی مدیریت پروژه راه یافت و موفق به کسب نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) شد.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از این نیز نشان طلای مدیریت پروژه IPMA در حوزه «طرح‌‌های اجتماعی برای پروژه‌های بین‌المللی بشردوستانه» در سال ۲۰۱۴ به محک اهدا شده بود.

انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه IPMA متشکل از ۷۰ عضو است که در منطقه جغرافیایی تحت تأثیر خود به توسعه مدیریت پروژ‌ها، تعامل با متخصصان و ایجاد روابط با شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی همچنین شرکت‌های مشاوره‌ای می‌پردازند.

در جریان اهدای این جایزه، انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) به سنجش میزان پایداری پروژه‌های ارائه شده بر اساس ۱۰ شاخص گلوبال کامپکت سازمان ملل می‌پردازد.

این انجمن معتقد است که از طریق بکارگیری ۱۰ اصل گلوبال کامپکت سازمان ملل در استراتژی‌ها، سیاست‌ها و شیوه‌های عملی یک سازمان و همچنین ایجاد یک‌ فرهنگ واحد و‌ یکپارچه، سازمان‌ها علا‌وه بر انجام مسئولیت‌های خود در قبال مردم جامعه و‌ کره زمینی که در آن ساکن هستند، می‌توانند موفقیت طولانی مدت خود را رقم بزنند. براساس پروژه مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز، محک تلاش کرد تا در جهت سومین هدف توسعه پایدار با موضوع «زندگی سالم و تأمین سلامتی برای همگان در هر سنین» و همچنین کاهش نرخ مرگ و میر در مبتلایان جوان بیماری‌های غیرواگیردار (NCDs) از طریق چشم‌انداز درمان چندتخصصی تا سال ۲۰۳۰ فعالیت کند. دریافت نشان طلای مراسم اهدای جایزه انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه در اکتبر سال ۲۰۱۸ واقع در شهر هلسینکی فنلاند در بخش پروژه‌های توسعه پایدار حاصل این تلاش است.

طرح یک ساله «مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز»، پروژه ارائه شده محک به انجمن بین‌المللی IPMA بود که پس از سال‌ها انجام تحقیقات بر روی درمان سرطان به روش پیوند، در سال 1395 و در حاشیه همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی راه‌اندازی شد.

طرح یک ساله «مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز»، پروژه ارائه شده محک به انجمن بین‌المللی IPMA بود که پس از سال‌ها انجام تحقیقات بر روی درمان سرطان به روش پیوند، در سال 1395 و در حاشیه همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی راه‌اندازی شد

در همین راستا محک جهت تأمین هزینه آزمایش 5 هزار نمونه اهداکنندگان داوطلب سلول‌های بنیادی خون‌ساز که چالش بزرگی برای یک سازمان خیریه به شمار می‌رود، با بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد و بخش خصوصی در راستای مسئولیت اجتماعی خود متعهد به تأمین هزینه‌های این پروژه شد.

در پایان این پروژه یک ساله، فاز اول به جمع‌آوری و ثبت اطلاعات 5000 نمونه از اهداکنندگان داوطلب در مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محقق شد.

خانواده بزرگ محک در طول ۲۷ سال فعالیت، تلاش کرده است تا برای حمایت همه‌جانبه از کودکان مبتلا به سرطان به صورت داوطلبانه خود را در معرض ارزیابی‌های ملی و بین‌المللی قرار دهد.

کسب بالاترین امتیاز در ارزیابی NGO Benchmarking در میان 328 سازمان مردم‌نهاد در جهان، یکی دیگر از این موفقیت‌هاست. محک قدردان همراهی و یاری تمام یاورانش است که دغدغه ارائه شایسته‌ترین خدمات درمانی و رفاهی برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان را دارند و امیدوار است به عنوان یک سازمان متعالی در کشور شناخته شود و عملکرد آن معیاری برای ایجاد و ارزیابی سازمان‌های مشابه در سطح ملی و بین‌المللی قرار گیرد.

کد خبر: 976263

وب گردی

وب گردی