انتقاد دانشگاه تهران از تحمیل ۱۳۰۰ دانشجوی جدید به این دانشگاه

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از تحمیل ۱۳۰۰ دانشجوی جدید به این دانشگاه، بدون اطلاع قبلی و تقاضای دانشگاه تهران از سوی سازمان سنجش انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این موضوع مشکلات دانشجویان در عرصه خوابگاه را افزایش داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین به نژاد ضمن بیان این مطلب و با تاکید بر اسکان 100 درصدی دانشجویان دوره روزانه دانشگاه تهران در خوابگاه، اظهار کرد: متاسفانه در سال تحصیلی جدید به برخی از دانشجویان نوبت دوم(شبانه) دانشگاه به دلیل کمبود امکانات خوابگاه تعلق نمی‌گیرد. این در حالی است که سال گذشته اغلب دانشجویان شبانه متقاضی، در خوابگاه اسکان یافتند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری برخی از دانشجویان ورودی جدید با کمک سهمیه ایثارگران و از طریق برخی سازمان‌های حمایتی در دانشگاه تهران پذیرفته شدند و ما سعی کردیم برای این افراد خوابگاه در نظر بگیریم و دنبال این هستیم که با افتتاح خوابگاه جدید که با کمک خیرین و سیستم‌های بانکی ساخته می‌شود، بتوانیم مشکل کمبود خوابگاه و اسکان دانشجویان را برطرف نماییم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه امسال به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در دقیقه ۹۰ اتفاق افتاد در حوزه خدمات دانشجویی با مشکلاتی مواجه شدیم. بطوریکه با توجه به سهمیه استعدادهای درخشان، تعداد ۱۳۰۰ دانشجو ۳۱ شهریور بدون اعلام قبلی و تقاضای دانشگاه تهران به سهمیه این مرکز اضافه شد. در نتیجه ما دچار فشار مضاعف در عرصه امکانات خوابگاهی شدیم و نتوانستیم به همه تقاضاها پاسخ مثبت بدهیم.

دکتر به نژاد در پایان با اشاره به جمعیت ۱۲ هزار نفری دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران، گفت: امیدواریم هماهنگی خوبی بین دانشگاه تهران و سازمان سنجش آموزش کشور اتفاق بیفتند که حداقل بتوانیم برنامه‌ریزی‌های درستی برای کاهش مشکلات دانشجویان در عرصه‌های مختلف بخصوص دانشجویی و آموزشی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976277

وب گردی

وب گردی