عراق معافیتی ۴۵ روزه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران دریافت کرد

سفارت آمریکا در بغداد از معافیت ۴۵ روز دولت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به منظور ادامه واردات گاز و برق از ایران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ایالات متحده در ادامه اعطای معافیت‌ها و مستثنی‌شدن کشورهای مختلف از دور جدید تحریم‌های اعمالی علیه ایران، به عراق معافیتی 45 روزه برای ادامه واردات گاز مایع و تأمین انرژی مورد نیازش از ایران اعطا کرد. این اقدام چندین روز پس از اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام شده است.

به نوشته رویترز، سفارت ایالات متحده در بغداد با انتشار ویدئویی روی صفحه فیس‌بوک خود، اعلام کرد: «ایالات متحده به عراق یک معافیت موقت از تحریم‌ها به مدت 45 روز برای تداوم خرید گاز مایع و برق از ایران اعطا می‌کند.»

در ویدئوی منتشر شده از سوی سفارت آمریکا در عراق آمده است:‌ «این معافیت به عراق مجال می‌دهد تا اقداماتی را به سوی استقلال [بخش] انرژی اتخاذ کند.»

پیشتر مقامات بانک مرکزی عراق گفته بودند که اقتصاد این کشور چنان با ایران ارتباط نزدیکی دارد که بغداد از واشنگتن برای مستثنی‌شدن از برخی تحریم‌ها درخواست خواهد کرد.

معافیت موقت اعطا شده به عراق به شرطی است که بغداد پول واردات انرژی از ایران را با دلار آمریکا پرداخت نکند.

ایالات متحده پیشتر نیز در چندین نوبت، معافیت‌های مختلفی را برای کشورهای متعدد در زمینه واردات نفت از ایران یا اجرای پروژه‌های اقتصادی در خاک ایران همچون توسعه بندر چابهار اعطا کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 976315

وب گردی

وب گردی